MultiMovEDIA



titeln "MultiMovEDIA" betyder inte mycket – om något – vid första ögonkastet. Titta på mer noga, vi kan dock se det är en sammansättning av två ord: "Multimedia", hänvisar till informationen som är nöjd och kanalerna det användningsområden (text, bild, ljud), och "Flytta", menande rörelse. Detta projekt innehåller rörelse och dynamik i en värld av multimedia, på ett unikt sätt, där flyttar sin arm eller bara ett finger gör allt möjligt; oavsett om det gäller dataspel, CAD, komposition, bildredigering och andra områden av cybernetiken. Fysiska Computing metoder används tillsammans med sensorer och en mikrokontroller för att ansluta omvärlden till olika enheter som en dator, eller när det gäller musik sammansättning, till unika DIY enheter gjorda av olika passiva och aktiva digitala komponenter. En sådan anordning är Kinect, att ha sin egen SDK för att utveckla applikationer i olika programmeringsspråk, vilket möjliggör 3D bild bearbetningen och rörelse sensing för multimedia ändamål, robotteknik och andra tekniker och applikationsområden.

Hur är detta projekt unik?

• Det samlar många billiga teknik som tränga in alla områden av multimedia.
• Den innehåller kringutrustning som är användbara inte bara för multimedia, men också inom medicin, mekatronik, tillverkning och andra områden.
• Det omfamnar många nya idéer och program som kommer att beskrivas senare.

Vilka är modulerna i MultiMovEDIA systemet?

• MoveMusic – den här applicering tillåt ledaren att bli artist. En accelerometer och en knapp monterad en lightweight glove transform armrörelser musikaliska symfonin. Enhetens verksamhet styrs genom att böja ett finger: när fingret är böjd, armrörelser generera ljud, fingret är rak, den musik stannar. Accelerometern mäter värden längs de tre axlarna (X, Y, Z) som motsvarar olika ljud värden och typer. Varje rörelse genererar ett nytt ljud. Detta sätt orkestrar kan spela i canon, eller dansare kan ta rollen som musiker. Ljudet kan ändras efter behov, använda MIDI-teknologier, som MAX MSP, eller blandare eller andra metoder − möjligheterna är obegränsade.

• MoveCAD – denna modul är den mest intressanta delen av projektet, enligt min mening. Med handsken nämnde tidigare och ett par 3D-glasögon kan vi arbeta med en kub i 3D. Vi kan ta tag i kuben med handsken, ser på det från olika vinklar och avstånd och förvandla sin form, till exempel i en sfär. Denna metod gör det möjligt att visa bilder i 3D. Detta kan vara en stor hjälp i utbildningen, där eleverna i en geometri klass kunde se formerna i 3D, och även skapa olika geometriska former. I medicin, kan läkaren se hjärnans struktur i 3D under en Mr-examen. Men det vara mest användbart i multimedia arts, där 3D möjligheterna av måleri, skulptur och andra konstformer kan tillämpas på interaktiva computing, framför allt i de dator spelindustrin.

• MoveGame – denna modul tillåter vidareutvecklingen av animationstekniker och spel. Handrörelser ersätta musen, finger bockning ersätter du skriver på tangentbordet. Viktigaste är att inga tillbehör, programmet förpackningar eller drivrutiner behövs för operationen. Den kan användas med alla spel, och det kan också styra datorn. Kommunikation sker direkt via language tools portar, så att datorn känner igen enheten som om det var en riktig mus eller tangentbord. Vi behöver bara offra en USB-port, och enheten är klar att använda.

Det MultiMovEDIA systemet kan ersätta alla onödiga manöverdon som är dyra, tar plats och inte tråkigt att använda. Det finns många andra områden där Antroposofiska kontroll kan införas. Sådana lösningar kan göra livet enklare för människor, till exempel kontrollerande viktbärande robotarmar så att folk kunde flytta tunga föremål med några enkla handrörelser. Alla moduler är redo att användas med en USB-port, som finns tillgänglig.

Se Steg
Relaterade Ämnen

MultiMovEDIA - beskrivning av mitt projekt

titeln "MultiMovEDIA" betyder inte mycket – om något – vid första ögonkastet. Titta på mer noga, vi kan dock se det är en sammansättning av två ord: "Multimedia", hänvisar till informationen som är nöjd och kanalerna det användningsomr...