Omfattande Design & byggandet av Papercraft Anime peruker
Ivrig cosplayers som jag själv, har över hela världen, länge varit frustrerad av de till synes mystiska, allvar-trotsar frisyrer som många anime och spel tecken har. Vi spenderar stora pengar på peruker, Hårprodukter och ibland även lim, allt för höga drömmen vi alla har av att titta bara som ett konstnärligt stiliserade människa som kommit till liv direkt ur en TV-skärm. Ännu mer frustrerande är det faktum att några cosplayers ute på nätet faktiskt har en enastående talang för det, och bedrägligt göra cosplaying ser lätt. Jag är inte en av dessa människor.
Men jag var fast besluten. Ursinnigt fastställs. Och när jag lärde mig tekniken med "papercrafting", kändes som om alla mina bekymmer skulle snart vara över...
Först och främst: vad är papercrafting?
I "verkligheten", papercrafting är en extremt bred term som betyder alla hantverk som är klippt från papper och limmade ihop---för många av oss, det trollar förmodligen flashbacks av dagis. Dock på internet och alltmer så gaming gemenskapen papercrafting hänvisar till processen för att skapa en 3D-modell eller hacka en video spel och extrahering av 3D filer, förenkla polygoner i ett särskilt program, skriva ut dem ut på papper, och sedan konstruera figuren i verkliga livet. Det finns några verkligt häpnadsväckande exempel på detta fotograferad i konstnärernas gallerier på nätet. Man kan möjligen tänka på papercrafting som en "fattig mans 3D skrivare".
.... Men, hade Oj, jag fel. Papercrafting är en extremt svår hobby---mycket tekniska och ytterst tidskrävande. Skillnaden som gör det utan tvekan värt är dock att "skärmen noggrannhet" är ett mål, matematiska faktum snarare än en subjektiv art.
I denna Instructible kommer jag att täcka hur till vända en 3D-karaktär fil i .obj format (mest grundläggande 3D format finns) till en skum hatt som man kan bära med en kostym i stället för en fibrös peruk.
FRISKRIVNING:
Bortom denna punkt gör jag omnämnandet av några av de program som jag använder vid namn, och tillhandahålla länkar till webbplatser där läsarna kan hämta dem från deras utvecklare. För det mesta, är de freeware. Men några är shareware, och jag har bara listat dem eftersom de är viktiga verktyg i denna process, och så längt som jag kanna berätta, är de enda program i sitt slag. Jag är inte på något sätt anknuten till dessa företag. Aldrig har varit, och tänker inte vara. Helt enkelt, utan dessa program, kan denna fantastiska konstnärliga processen inte existera.
Också, jag är inte anslutna på något sätt med utvecklarna av den karaktär modell som jag använder i demonstrationen. Jag, dock juridiskt äger en kopia av spelet han är från, vilket innebär att jag får göra detta. Dessutom, eftersom en pappersmodell mall är en mycket förändrad form av den ursprungliga filen, det är också lagligt för mig att dela mallen med andra människor som vill bygga den men har inte kompetens att utforma en själva.