Pier 9 Guide: Artec 3D-skannrar (4 / 10 steg)
Steg 4: Scanning / Skanna fliken
Skanna fliken
Ange den här fliken om du vill skanna ett objekt. Till vänster har alternativ för att redigera din scan och hur du fånga data. Till höger är en lista över dina tidigare skanningar. Du kan klicka på enskilda Skanna att se alla bilder som utgör att fånga.
Om du vill skanna, Anslut skannern till datorn.
1. preview-läge: retur förhandsvisningsläget genom antingen att klicka upp på baksidan av skannern eller trycka på knappen Förhandsgranska i fliken Skanna. Detta gör att du kan få i rätt läge och Bestäm hur skannern läser materialet i din modell.
2. skanningsläge: när du är redo att spela in data, tryck upp igen för att spela in din scan. Skanningen kommer att generera en snabb modell av vad du fånga, live, på plats.
3. slutet Scan: att avsluta din Scan, pres ner på baksidan av skannern.
Vänster sida alternativ
Geometri + textur: Scan kommer att aktivt Visa form och färg.
Geometri: Bara polygoner (fortfarande fångar färg och gemoetry emellertid, den visar bara geometri i levande modellen)
Mål: Plockar upp ett x eller svart och vit cirkel på ditt objekt.
Avsökningen fart: Du kan ändra mängden bildrutor per sekund.
Skärpedjup: Detta är mycket vi vill fånga. -Standardinställningarna är bra för de flesta skanningar.
Textur ljusstyrka: för färg, Välj öka ljusstyrka förväg.
Avancerade alternativ : placerad under vänster alternativet
Inte spela in textur: Detta kommer att inaktivera flash lampan används för att fånga färg. Detta var till för människor vars ögon är alltför känsliga för flash när du skannar ett ansikte.
Känslighet reglaget: Om du försöker Skanna något svårt att skanna, dvs blanka, svarta och hår. Du kan öka känsligheten så skannern kommer att ta i mer information. Denna ökade data som samlas in kommer att lägga till fler poäng för artec studio att skapa bättre geometri senare.
Use : Detta kommer att berätta som skannern används.
Höger sida Skanna Data :
På höger sida av skärmen finns ett fönster som visar alla skannar du har tagit. Du kan klicka på ögat till vänster om Skanna till Visa/Dölj genomsökningen.
Du kan också dubbelklicka på en scan att visa alla bilder som utgör genomsökningen. Djärva bilder representerar en stor förändring i geometri. Bilder med ett T i slutet på textur bilder används för att tillämpa färg på din modell.
Om du har tagit ett stort antal bilder, du kan ta bort dubbletter eller onödiga avsnitt genom att markera bilderna och rätt klick > ta bort. Detta kommer att spara tid vid behandling av modellen senare.