Pong klocka med fallet
Denna klocka använder det klassiska spelet Pong för att tala om tid.
2 spelare automatiskt vinna och förlora så deras poäng visar timmar och minuter.
Detta är MrNick1234567 Pong klocka design och detta Instructable visar hur passar det in i ett fall och hur du lägger till några extra inklusive DS3231 AT24C32 I2C Precision Real Time Clock modulen, Master klocka synkronisering PIR aktivering och IR-fjärrkontroll.
Fallet är en enkel vit smycken box med en glasvägg. Visa det på Ebay här. En svart display mask skrivs ut på bläckstråleskrivare diafilm läggs bakom glaset över displayen.
Standard klockan har massor av olika visningslägen att välja mellan:
Pong klocka, stora siffror, tid skriven i ord, e.g. "Tio senaste tolv", tid och datum med sekunder, tid och datum med sekunder och en glideffekt, tid och datum med sekunder och en rörig karaktär effekt, datum display med tryckt retro blinkande markören alternativ-12/24 timme alternativet effect, ljusstyrka alternativ, Random klocka alternativet (ändrar visningsläget varje par timmar) , Sommartid möjlighet att lägga till en extra timme.
Ändringar av Nicks klocka
Jag har gjort följande ändringar till Nicks kod/design.
Jag har tagit bort en av lägen, tid och datum med sekunder och med rörig karaktär att spara utrymme på Arduino.
Jag har använt en modifierad fjärrkontroll istället för tryckknapparna till set/kontroll klockan.
Lagt till avlägsen kontrollerade snabb ljusstyrka utan att gå via menyerna.
I stället för DS1307 RTC har jag använt en DS3231 AT24C32 I2C Precision Real Time Clock modul.
En PIR används för att stänga av klockdisplay när ingen är i rummet.
Jag har också lagt till synkronisering till min Master klocka system så klockan alltid ändras i tid till min master Klockan tickar och stannar i synkronisering med Master klockan chimes. Den ledar-tar tid är synkroniserad till "" DCF77 atomklocka i Tyskland.