Programmatiska skapandet av en 3D-modell för 3D utskrift
En av mina favorit hobbies är att rullande boll skulpturer. Jag göra brukar RBSs av koppar men att vara en nörd som jag trodde det skulle vara häftigt att göra en virtuell skulptur och 3D skriva ut det på Shapeways.
Jag började första genom att försöka modellera en RBS med mixer. Jag insåg snabbt att göra någonting i mixer tar en hel tid engagemang och har en brant inlärningskurva. Jag försökt utvärdera vissa andra 3D-modellering program men varje paketet verkade alltför svårt att använda för att bygga en RBS för min tydligen lite hjärna.
Jag insåg snabbt att när jag gjorde en virtuell 3D-modell, jag skulle behöva för att kunna enkelt bygga och modifiera den. Tja, har ändra en rullande boll skulptur konsekvenser så att eventuella ändringar som högre upp kommer att påverka en del av spåret lägre ner. Att vara en dator programmerare typ av kille, trodde jag det skulle vara intressant att försöka göra en virtuell modell programmactically som skulle ge mig frihet att göra något som skulle kunna vara mycket exakt och förlåtande när det gäller ändra modellen.