Prototyper en säljbar produkt med Blender 3D Open Source Animation programvara
Detta är ett projekt jag har varit arbetande på kallas U.S.C.Etch (uttalas du-skiss) som är kort för Universal ytan sammansatta etsare, och är ett verktyg utformat för att etch på någon yta med kemiska gratis, mikro slipande etsmedel. Den är baserad på en instructable för ett glas etsning verktyg, som jag hade skapat en tid sedan. När jag skapade först den instructable, jag försökte bara att skapa en kostnadseffektiv version av ett annat verktyg, men allteftersom jag gått, jag såg att det fanns allvarliga utrymme för förbättringar i konstruktionen, att ge det mer kontroll och funktionalitet samt estetik. Jag ville också göra det modulära, däri det kunde uppgraderas eller repareras utan någon mekanisk skicklighet. Detta innebar att gestalta det yttre delar som kan tas bort eller ersättas utan att använda speciella verktyg eller teknisk kunskap. Slutligen, det behövs för att vara bekväm med en pistol form för grov arbete och penna formad för fina detaljer, vilket möjliggör ett större utbud av rörelse. Jag hade en hel del arbete framför mig, så med det, jag ställa prototyper.
När du är prototyper en potentiell säljbar produkt, kan det vara svårt om du inte har anläggningarna eller resurser att skapa din färdiga design. Du kan ha en vision i ditt sinne, men verkligheten är att en verklig tillämpning av din design kan vara möjligt, särskilt om din fungerande prototyp inte bär en likhet till produktens tänkt. Du behöver ett sätt att testa form och funktion och se till att delar passar där du vill ha dem att passa utan att skohorn dem på plats på grund av dålig planering, förstör övergripande form och allvarligt förändra din inbillade design.