RemoteJack: Arduino väntar i bakhåll att motarbeta oönskade TV kanal ändringar
INTRODUKTION
För er som fortfarande kämpar med kraftfull syskon över TV kanal val, ger jag dig RemoteJack.
Denna Arduino apparat sitter någonstans mellan TV: N och innehavaren av fjärrkontrollen. Medan inaktiv, kan du ändra kanaler alla du vill. Men en gång du aktivera RemoteJack, det väntar bara i bakhåll för någon fjärrkontroll signal. När det fångar en, kommer det skickar en random fjärrkontroll kod (som du väljer) till TV, kabel-TV, satellitmottagare, etc som är garanterat att köra dem som orättfärdigt bytte kanalen galna.
KREDIT
RemoteJack projektet bygger på Ken Shirriff IR remote bibliotek
DELAR
- Arduino Uno
- 38kHz IR mottagare (3-pin)
- IR-sändare LED
- 100 ohm motstånd
- Skärbräda
- Hoppare ledningar
FÖRFARANDE
- Bygga RemoteJack kretsen
- Avkoda din remote-knappar: ladda upp till din Arduino IRrecvDump.ino sedan fånga de fjärr-knapp koder du vill använda med RemoteJack. Detta är den fjärr-knappkod som RemoteJack kommer att överföra på måfå när RemoteJack upptäcker någon inkommande avlägsen signal, till exempel en kanal förändring. Till exempel kan du välja din fjärrkontroll på/av öka/minska knapparna eller kanal som knappkod du vill RemoteJack att överföra på måfå. Du bestämmer vad kommandot RemoteJack ska skicka till din TV eller enhet. Med den IRrecvDump.ino loade in din Arduino, öppna Arduino seriell övervaka och Rikta fjärrkontrollen RemoteJack IR-mottagaren. Klicka på någon avlägsen kontrollknapp väljer att visa sin kod i fönstret serial monitor i HEX. Spara koderna för knapparna du vill använda i RemoteJack. Också, denna skiss kommer att berätta vilken leverantörsspecifika fjärrbibliotek metod att använda. Min fjärrkontroller upptäcktes av skissen som NEC fjärrkontroller. Det finns en IR skicka och ta emot metoden i IR remote biblioteket för olika tillverkare som Sony, NEC, etc. Du måste använda den metod/funktion som matchar din fjärrkontroll. Ur lådan, Kens IR remote biblioteket stöder NEC, SONY, RC5, RC6 fjärrkontroll standarder och kan också avkoda/överföra många icke-standardiserade fjärrkontrollskoder.
- Skriv den fjärr-knappen kod (er) du valt från ovan steg i min RemoteJack.ino skiss (nedan) sedan ladda upp skissen till Arduino.
- Med den RemoteJack som ligger någonstans mellan TV: N och fjärrkontrollen banan, ge det en chans. Tryck på valfri knapp på fjärrkontrollen och titta på TV: N (eller någon målenheten) bete sig oförutsägbart. Make säker spetsen av IR-LED pekar i riktning mot TV-mottagaren. Detta är viktigt för bra IR överföring.
Kom ihåg detta är bara för skojs skull så snälla gå inte för långt. Gör detta på egen risk.
----------------------------------------------------------------------------
/*
RemoteJack: Fångar upp någon fjärrkontroll signal då lägger till denna
förvald fjärr-knappen koder i slumptal simulera slumpmässiga
fjärr-knappen klickar. Du behöver byta min fjärr-knappkod och metod med din.
Remixad av: Hazim Bitar (techbitar)
Kontakt: techbitar på gmail punkt com
LICENS: IRremote bibliotek copyright av Ken Shirriff http://arcfn.com
Allt annat är i public domain.
*/
#include
int STATUS_PIN = 13.
int BUTTON_PIN = 12;
int RECV_PIN = 11;
IRrecv irrecv(RECV_PIN);
IRsend irsend;
decode_results resultat.
void setup()
{
Serial.BEGIN(9600);
irrecv.enableIRIn(); Starta mottagaren
pinMode (BUTTON_PIN, indata);
pinMode (STATUS_PIN, OUTPUT);
randomSeed(analogRead(0));
}
void loop() {
om (irrecv.decode (& resultat)) {
digitalWrite (STATUS_PIN, hög);
Serial.println (results.value, HEX);
för (int jag = 0; jag < random(3,10); i ++) {
Ändra metoden nedan och dess två parametrar baserade på produktionen av IRrecvDump.ino skiss.
irsend.sendNEC (0x80BF4BB4, 32);
sendNEC (osignerade långa data, int nbits)
sendSony (osignerade långa data, int nbits)
sendRC5 (osignerade långa data, int nbits)
sendRC6 (osignerade långa data, int nbits)
Delay(100);
}
digitalWrite (STATUS_PIN, låg);
irrecv.enableIRIn();
irrecv.Resume();
}
}