Retro Raygun: förverkliga en prop genom CAD (4 / 15 steg)
Steg 4: Komponent montering
Fusion 360 har möjlighet att importera från olika bibliotek och källor. Jag kommer de flesta av min elektronik från Digikey eller Adafruit, vilket betyder att jag kunde få 3d-modeller för några av delarna av söka runt. När jag kom till maskinvara, men var jag mitt i en fördröjd OS-uppgradering som innebar tillfälligt inte kunde jag använda Fusion 360 molntjänster. Vilket betyder att jag inte kunde importera standard skruvar.
Så jag köpte exakt hårdvara jag avsåg att använda, mätt det noggrant och modelleras det själv.
Elektronik är alltid en tight passform. Jag har i mitt sinne ett projekt där jag ska välja komponenter först, och designa skalet runt dem. För detta en, ack, jag hade en godkänd och upprepade skal, och jag var tvungen att justera delarna på något sätt att alla får plats inuti.
En annan användbar teknik för dessa stunder är Pappersdockor; klipp ut exakt skala former från papper och flytta runt på ett färskt blad rutat papper. Det är snabbare än greppa delar en efter en i de flesta 3d eller CAD-gränssnitt, och kan du vara mer kreativ med vad du prova. Och om du får en rimlig passform, då du checkar in CAD.
En sak jag var tvungen att kolla mer i detalj; Jag behövde att se hur utlösaren kände också hur det såg ut när det flyttas, så jag byggde en annan mock-up i skum och fäst en utlösare med samma våren och switch jag avsåg att använda. Detta krävs också, några justeringar och iterationer för att få rätt!