Säkring pärlor NES Controller (3 / 5 steg)
Steg 3: elektronik
Jag placerade en rulle transparent tejp bredvid Arduinoen för att möjliggöra frontpanelen för att upprätthålla trycket från tryckknappar, eftersom höljet har ett visst djup att rymma för Arduino och plast höljet är ganska bräcklig i jämförelse med trä, papp eller andra typer av plastförpackningar. Men något med rätt storlek och robusthet går.
Innan lödning knapparna, kontrollera att de är placerade på ett sådant sätt att de kommer att passa in de tomma ytorna på panelen ordentligt.
För varje tryckknapp, ena sidan av växeln måste anslutas med marken och den andra en Arduino's digital Pins (här: digital stift 3, 5 och 8 för arga knappen och röda, i den ordningen - se kod). Inget behov av resistorsm, som flytande värden kommer att tvingas "hög" i programmeringskod.
Något isolerande material kan vara behöva skilja Arduino från baksidan av kretsen.
När det gäller programmering mikro-controller, antas det här att du redan är bekant med Arduino och har den programmeringsmiljö som installerats på datorn. Om inte, allt du behöver veta är samlat på Arduino resurs sida www.arduino.cc.
Koden jag använde är följande:
int CrossButton = 3;
int RedButtonL = 5;
int RedButtonR = 8;
int värde1 = 0;
int värde2 = 0;
int val3 = 0;
void setup() {
pinMode (CrossButton, indata);
pinMode (RedButtonL, indata);
pinMode (RedButtonR, indata);
digitalWrite (CrossButton, hög);
digitalWrite (RedButtonL, hög);
digitalWrite (RedButtonR, hög);
Serial.BEGIN(9600);
}
void loop() {
värde1 = digitalRead(CrossButton);
värde2 = digitalRead(RedButtonL);
val3 = digitalRead(RedButtonR);
Serial.Print (värde1, BIN);
Serial.Print (värde2, BIN);
Serial.Print (val3, BIN);
Serial.println(",");
Delay(10); paus för 10 millisekunder
}