SCALLOP KNIT DRESS
Begreppet denna ritning var att skapa en klänning med hjälp av Betabrand byxa och hoodie mall. För denna särskilda design använde jag photoshop programvara och Autodesk Sketchbook Pro 6 (trial). Massor av lager och massor av beskärning men om du förstå grunderna i att använda en photoshop programvara för att göra mönster och texturer så borde det vara ganska enkelt.
1. ta mallen Betabrand byxor och duplicera den två gånger. När du gör din dubbletter som du kommer att behöva beskära upp hälften (framifrån) från nederkant hälften (bakifrån). Använda din andra duplicerade lagret behöver du beskära nederkant halvan (bakifrån) från den övre halvan (framifrån. Detta skulle göra det lättare att skapa olika ser för både fram och tillbaka (topp och botten av mall).
2. Välj Duplicera lager av den övre halvan och nedre halvan (framifrån Visa/back) av mallen hoodie. Beskära bort 80% av ärmen. På dubbletten av byxan lager (framifrån) beskära ut den hela höger/vänster sidan av byxorna sedan radera den övre halvan av byxor ben som du har kvar. Detta skulle hjälpa bilda veck av klänningen. Nej du vill forma övre hälften av klänningen att passa rätt ovanför midjan och forma nedre hälften av klänningen (byxor mall) att ansluta höger där den övre halvan slutar.
3. skapa ett nytt lager för de texturering av plagget. Jag väljer en konsistens som jag redan hade och lagt den till min design. Med hjälp av Trollspöet kan jag beskära runt mallen klänning på texturlagret. Jag gjorde en färg lager och beskäras ner till passa in i centrera av klänningen att skapa färg blockering effekt då jag använde min trollspö för att göra en perfekt skörd av färgblock för krage av klänningen.
5. Slutligen, du vill slå samman alla lager i ordning och ta bort lager som inte behövs i finish produkten då rädda :)