Simon Says spel med Evive (Arduino Powered inbäddade produkt) (3 / 6 steg)
Steg 3: Kodning spelet
Vi använder samma stift dvs 2, 3, 4, 5 och 6 som både ingång och utgång.
Inledningsvis vi förklara alla stiften ansluten till lökar som utdata. Detta ger dem möjlighet att glöda (för visning av sekvensen). Efter visning av sekvensen deklareras stiften som ingång (för att få input från tryckknapp svaret)
Det grundläggande motivet är att bestämma vilken knapp trycks. Eftersom endast en tryckknapp kommer att tryckas på en given tid, är det bra att kontrollera om någon av de ingående stift är hög i en "eller" uttalande. Så kan vi kontrollera vilken av knapparna trycktes individuellt.
Target sekvensen (först visas) genereras med hjälp av pseudo-slumpmässiga nummergenerator för Arduino IDE. Efter ingående svar är registrerat, kommer det att jämföras med vad målet.
Du kan visa och hämta koden på våra git-förrådet.