Sjungande växt. Gör din anläggning sjunga med Arduino, touche och en gameduino
Att göra en växt sjunga har ett trick sedan Theremin uppfanns. Här kommer jag att lära dig hur man gör detta med och arduino ombord, en gameduino sköld och en touch sköld från min tidigare instructable.
En kort introduktion till kapacitans
Om två objekt är ledande kan du mäta kapacitans mellan dem (t.ex. objekt som: metall, vatten, mänskliga kroppar och växter). Genom att ansluta en kapacitans sensor till en anläggning kan vi upptäcka om människor vidrör det och konvertera touch till ljud. Normalt skulle du göra detta med en theremin liknande gränssnitt.
Med införandet av principen touché frekvens av Disney Research lab kan vi nu göra en riktigt stabil lösning som kan köras helt på Arduino-plattformen. Touché fungerar på en liknande princip som en normal theremin, men gör sweep en frekvens i stället. Som ansluter touché upp till anläggningen kan vi mäta capacitative samspelet och omvandla den till ljud.
Poäng:
Sjunga växt som ett konstnärligt projekt har gjorts med flera personer som medlem i illutron. Jag kommer bara kredit af några viktiga personer som jag har arbetat med: Åsmund Boye Kverneland, Nicolas Padfield, Thomas Jørgensen, Schack Lindemann, Thor Lentz, DZL, Vanessa Carpenter