Stretching Doorbell_Xumeng Mou
Om du har denna intressanta dörrklockan hängande bredvid dörren, skulle absolut fler människor vilja knacka på din dörr! Även om som de video nämna, doorbell är avsett att förhindra att någon ringer din dörrklocka alltför ofta, men som ringer på dörrklockan blir en intressant interaktion, kanske folk skulle njuta av att hålla ringer din dörrklocka bara att ha kul?
vill ha det nu? Kan göra det!
Verktyg och material:
Ett papper våren
En dörrklocka
Arduino Uno styrelse
En tillfällig
En mini servomotor
Stela ledningar eller uppförande tråden
En nål
Genomföra tejp
Genomskinlig plast styrelse
Varmlimma fast
Sax
Lödkolv
En transistor
Ett relä
En röd LED
Montering och ledningar:
Först måste du att vika ett papper våren. Trä nålen med ledande tråd, tränga igenom papper våren i mitten. Fixa en sida av tråden med Konduktiv tejp och löda den andra sidan på den ögonblickliga.
Sedan hitta en plats på uppförande tråden mellan papper våren och den ögonblickliga och knyta den till servo.
Riva ner knappen på dörrklockan och ta reda på hur den utlöses. I mitt fall bör det finnas två hästhandlare cirklar när de är anslutna, sätta en klocka på utlöses. Så lödde jag ena sladden på varje cirkel.
Ledningar som på bilden.
Den röda lysdioden är bara för att testa eftersom du inte kommer vill göra för mycket brus genom att utlösa doorbell varje minut.
Kodning:
#include
Servo myservo; int pos = 0; CONST int touchPin = 12; CONST int servoPin = 10; CONST int ledPin = 7.
int touchState = 0; int buttonPushCounter = 0; int lastButtonState = 0;
void setup() {myservo.attach(servoPin); pinMode (touchPin, ingång); Serial.BEGIN(9600); pinMode (ledPin, produktionen); }
void loop() {touchState = digitalRead(touchPin); om (touchState! = lastButtonState) {om (touchState == hög) {digitalWrite (ledPin, låg);} annat {digitalWrite (ledPin, hög); buttonPushCounter ++; myservo.write(180); för (int pos = 180, pos > = 0; pos--) {myservo.write(pos); delay(15); myservo.write(0);} delay(50);}
lastButtonState = touchState;
} }