Studie av en vattendelare genom 3D-modellering
Studien av ytan är den mest komplexa delen av detta arbete, särskilt om det är gjort för hand. Så jag gjorde en forskning om programvaran GIS (Geographic Information System) så att det skulle vara lättare att göra denna del av arbetet. Detta slutade att vara bra för mig, eftersom det tillät mig att göra denna studie i 3D och inte i 2D, som det var tänkt att.
Eftersom jag har vissa grundläggande kunskaper om Google SketchUp kunde jag utveckla detta lite mer genom att simulera den upphöjda skyltning av vattendelare genom 3D-modellering arbete. Egentligen vad jag egentligen ville var att skapa en animering av den nederbörd som faller in i vattendelaren, genom AutoDesk Maya programvara, men jag skulle behöva veta mer om Maya programvara, eftersom jag har mycket lite kunskap om det!
Så detta arbete kommer att inriktas på en region som ofta lider av atmosfäriska fenomen, såsom slam, och det är känt av upp dess stor skyltar – ön Madeira. Jag beslutade att studien en av vattendelare ansvarar för slam katastrofer registrerade i 2010, så att detta arbete kan användas i framtiden att förhindra mot katastrofer som de.