Styra Arduino med Gamepad
Nyligen har jag varit nyfiken på bli vän Arduino eller några andra microcontroller med en gamepad för att få fysisk interaktion med sakerna jag gör, men det verkade vara någon snabbt eller billigt sätt att göra så.
De flesta lösningar deltar:
- Helt demonteringen spelenheten och förbi USB logik med någon konstig grej av ledningar, grindar och en mikrokontroller som agerar som en utfärda utegångsförbud för UART, som sedan passerar meddelanden till HC-05 bluetooth modul.
- Att göra din egen joystick/gamepad baserat på ovanstående principer
- Köpa en mikrokontroller med USB-host funktionalitet och skriva massor av kod för USB driver att ha en "valp i koppel"
- Med hjälp av en massa tredjeparts programvara, som Input remapping program, bearbetning IDE och Python för att göra detta en enkel sak
Snabb test av fjärrstyrda prototypen (troligen direkt på skrivbordet eller workbench) behöver vi en enkel lösning med minimala kostnader. Det är därför jag har beslutat att göra lite forskning i detta ämne och genomföra små, men något användbart programvarulösning på detta problem.
Under loppet av utveckling som jag fick reda på att detta material kommer inte bara vara till nytta i detta en särskild ansökan, men kan också tjäna som en grund för mycket bredare urval av applikationer, som loggning system, PC-baserade flygkontroll, fjärrsensor datainsamling etc. etc. etc.