Transfiguration rörelse: Färg
Lite av införandet
Min dotter och jag är "Kristi rörelse" ett av lagen på Americas största beslutsfattare. Vi har eliminerats från att visa men hade planerat att dela vårt arbete här ändå. Om du är intresserad kan du se vår pitch till domare.
Detta är först av tre instructables för färg, längd och kontroll av interaktiva kläder som är överkomligt. Den fjärde komponenten makt är inte mer som ett genomtänkt batteripaketet, massor av instructables tillgängliga för det.
Vad du behöver samlas för att göra en färgenhet för din Transfiguration rörelse
Receptet för att skapa awesome interaktiva kläder kan vara enkelt med rätt verktyg. För färg lappa av Transfiguration brus bygga vi på befintliga verktyg och resurser.
Vi behöver följande komponenter som kan köpas eller förvärvas online eller lokalt
- En Arduino 101, detta är den nya Arduino typ styrelsen som inkluderar BlueTooth låg energi (BLE), realtid Clock(RTC) och 6 axlig accelerometer. När vi så småningom med Transfiguration rörelse dra nytta av alla dessa men vi börjar med accelerometrar för en enkel demo. Du kommer att behöva använda verktyg -> styrelsen -> styrelsen manager för att lägga till modulen Curie baserade Arduino 101. Om du inte har alternativet styrelsen Manager på skärmen där du ser Arduino Uno, etc måste du en nyare version av programvaran Arduino.
- NeoPixels eller liknande individuellt adresserbara lysdioder.
- NeoPixels eller liknande exempelkod för din lysdioder. Till exempel Arduino programvara Välj Arkiv -> exempel -> Ada frukt NeoPixel -> Strand test.
- Steg counter exempelkoden för Arduino 101. Till exempel Arduino programvara Välj Arkiv -> exempel -> Curie IMU -> steg räknas.
- En 5 vänster och 5 rätt blad 3D tryckta ljus diffusorer. Detta är den bit vi utformat för detta ändamål är tillgänglig på http://www.thingiverse.com/thing:1337341
Vi kommer verkligen att blanda dessa två program tillsammans. Detta verkar komplicerat men egentligen när du ser hur man gör det kan du skapa många intressanta projekt av en blandning av exempel.