Hur man gör en post utan föregående akustisk information (1 / 6 steg)
Steg 1: bakgrund
1923 föreslog László Moholy-Nagy, mästare på bauhaus, som producerar ett utan akustiska förhandsinformation. Det är oklart om han lyckades eller inte för att uppnå de förväntade resultaten, dock kommande utövare följt hans uppfattning med en kniv att bilda olika rytmiska mönster på ytan av posten (Thomas Brinkmann, Klicka, 2000), eller med andra hål att rotera posten excentriskt att inducera variationer i tonhöjd och hastighet (Non, Pegan Muzak, 1978). Du kan läsa fler historier på Philip Samartzis Yta Noize. I detta instructables föreslår vi en alternativ metod, som legitimt följer föreställningen med en hjälp av vektor grafik programvara och nuvarande skärmaskiner.
Analoga skivor har sitt ursprung i 1858, uppfinningen av Phonoautograph av Leon Scott. Just nu enheten endast kunde omvandla vibrationen av ljud till grafiska former, dock förnyade efter över hundra forskare tidigaste ljudinspelning genom att avkoda ljudet från dess grafiska former (mer information på Arkeolog av ljud av Ron Cowen) historia. 1878 gjorde Frank Lambert den talande klockan, den första maskinen, som kunde spela upp inskriven ljudet i täten med sin egen mekanism. Efter några månader gjorde Thomas Edison fonograf, som spela in och återge (främst) voices med en vertikalt vibrerade penna och en aluminiumfolie på en cylinder. I 1887 föreslog Emile Berliner grammofonen för att spela in ljud på en skiva. Grammofonen används en platt skiva som roteras på en horisontell platta som inspelning yta. I dess inspelning omvandlas en vibration av luft tid (dvs. ljud) till en horisontell vibration av stylus till etch en groove i roterade yta. I spela tillbaka fungerar det i en omvänd ordning. Nålen rör sig längs spåret och vibrationer är mekaniskt / elektroniskt förstärkt för att producera en mono (figur). Mekanismen tillät också flera dubletter med gjutning teknik.
Efter grammofonen fortsatte den grundläggande mekanismen av posten för ett århundrade med flera uppfinningar och experiment. Till exempel ändringen av diametrar och rotationshastigheter, utseendet på 45/45 stereofonisk inspelning i 1950-talet och en laser skivspelare i 1980-talet. Olika material testades för skivan inkluderar inte bara standard shellac och vinyl men även andra experimentella saker som ris kaka i 1920-talet, chokladeller is. I slutet 1960-talet till 1970-talet, var Dubplate kommer från en reggae musikscen. Det använder en acetat skiva, en bräcklig skiva som ursprungligen uppfanns för att testa ändamål med skärmaskin. Skivan används för att producera en original-version (dvs blandning) för deras ljudsystem. Kultur att göra en unik post har fortsatt sedan sedan som en byggnad av handgjorda skärmaskin på en CD, eller 3D tryckt post.