1sheeld styra musikvolym och led bar med skjutreglaget (4 / 4 steg)
Steg 4: Slutför maskinvara som den är utformad och ladda upp koden till styrelsen!
/*
: Kontrollera musikvolymen och ledde bomma till användande den fantastiska 1sheeld
: Ahmed Ismail
: ahmed.ismail3115
: Arduino IDE
*/
#define CUSTOM_SETTINGS
#define INCLUDE_SLIDER_SHIELD
#define INCLUDE_MUSIC_PLAYER_SHIELD
/ * Inkluderar 1Sheeld bibliotek. */
#include
bytevärdet; / * definiera en variabel för att hålla reglaget värden. */
int led1 = 2; / * ansluta ledde först till stift 2. */
int led2 = 3; / * ansluta andra ledde till stift 3. */
int led3 = 4; / * ansluta tredje ledde till pinne 4. */
int led4 = 5; / * ansluta fram ledde till stift 5. */
int led5 = 6; / * ansluta femte ledde till stift 6. */
int led6 = 7, / * ansluta sjätte ledde till stift 7. */
int led7 = 8; / * ansluta sjunde ledde till stift 8. */
int led8 = 9; / * ansluta åttor ledde till pin 9. */
int led9 = 10; / * ansluta nionde ledde till pinne 10. */
int led10 = 11. / * ansluta tionde ledde till stift 11. */
void setup() {
/ * Ange lysdioder stiften. */
pinMode (led1, produktionen);
pinMode (led2, produktionen);
pinMode (led3, produktionen);
pinMode (led4, produktionen);
pinMode (led5, produktionen);
pinMode (led6, produktionen);
pinMode (led7, produktionen);
pinMode (led8, produktionen);
pinMode (led9, produktionen);
pinMode (led10, produktionen);
/ * Starta kommunikation. */
OneSheeld.begin();
}
void loop() {
värde = Slider.getValue(); / * få reglaget värde och hålla det i variabeln "värde". */
värde = karta (värde, 0, 255, 0, 10), / * Mappning av analoga värden för reglaget till värden mellan 0 och 10-* /
/ * så musikvolymen kommer att förstå det. */
Växla (värde) / * växla mellan värdena att avgöra whicch lysdioder till vända på och som att vända off.* /
{
fall 1:
digitalWrite (led1, hög);
digitalWrite (led2, låg);
digitalWrite (led3, låg);
digitalWrite (led4, låg);
digitalWrite (led5, låg);
digitalWrite (led6, låg);
digitalWrite (led7, låg);
digitalWrite (led8, låg);
digitalWrite (led9, låg);
digitalWrite (led10, låg);
bryta;
fall 2:
digitalWrite (led1, hög);
digitalWrite (led2, hög);
digitalWrite (led3, låg);
digitalWrite (led4, låg);
digitalWrite (led5, låg);
digitalWrite (led6, låg);
digitalWrite (led7, låg);
digitalWrite (led8, låg);
digitalWrite (led9, låg);
digitalWrite (led10, låg);
bryta;
fall 3:
digitalWrite (led1, hög);
digitalWrite (led2, hög);
digitalWrite (led3, hög);
digitalWrite (led4, låg);
digitalWrite (led5, låg);
digitalWrite (led6, låg);
digitalWrite (led7, låg);
digitalWrite (led8, låg);
digitalWrite (led9, låg);
digitalWrite (led10, låg);
bryta;
fall 4:
digitalWrite (led1, hög);
digitalWrite (led2, hög);
digitalWrite (led3, hög);
digitalWrite (led4, hög);
digitalWrite (led5, låg);
digitalWrite (led6, låg);
digitalWrite (led7, låg);
digitalWrite (led8, låg);
digitalWrite (led9, låg);
digitalWrite (led10, låg);
bryta;
fall 5:
digitalWrite (led1, hög);
digitalWrite (led2, hög);
digitalWrite (led3, hög);
digitalWrite (led4, hög);
digitalWrite (led5, hög);
digitalWrite (led6, låg);
digitalWrite (led7, låg);
digitalWrite (led8, låg);
digitalWrite (led9, låg);
digitalWrite (led10, låg);
bryta;
fall 6:
digitalWrite (led1, hög);
digitalWrite (led2, hög);
digitalWrite (led3, hög);
digitalWrite (led4, hög);
digitalWrite (led5, hög);
digitalWrite (led6, hög
digitalWrite (led7, låg);
digitalWrite (led8, låg);
digitalWrite (led9, låg);
digitalWrite (led10, låg);
bryta;
fall 7:
digitalWrite (led1, hög);
digitalWrite (led2, hög);
digitalWrite (led3, hög);
digitalWrite (led4, hög);
digitalWrite (led5, hög);
digitalWrite (led6, hög);
digitalWrite (led7, hög);
digitalWrite (led8, låg);
digitalWrite (led9, låg);
digitalWrite (led10, låg);
bryta;
mål 8:
digitalWrite (led1, hög);
digitalWrite (led2, hög);
digitalWrite (led3, hög);
digitalWrite (led4, hög);
digitalWrite (led5, hög);
digitalWrite (led6, hög);
digitalWrite (led7, hög);
digitalWrite (led8, hög);
digitalWrite (led9, låg);
digitalWrite (led10, låg);
bryta;
mål 9:
digitalWrite (led1, hög);
digitalWrite (led2, hög);
digitalWrite (led3, hög);
digitalWrite (led4, hög);
digitalWrite (led5, hög);
digitalWrite (led6, hög);
digitalWrite (led7, hög);
digitalWrite (led8, hög);
digitalWrite (led9, hög);
digitalWrite (led10, låg);
bryta;
mål 10:
digitalWrite (led1, hög);
digitalWrite (led2, hög);
digitalWrite (led3, hög);
digitalWrite (led4, hög);
digitalWrite (led5, hög);
digitalWrite (led6, hög);
digitalWrite (led7, hög);
digitalWrite (led8, hög);
digitalWrite (led9, hög);
digitalWrite (led10, hög);
bryta;
standard:
digitalWrite (led1, låg);
digitalWrite (led2, låg);
digitalWrite (led3, låg);
digitalWrite (led4, låg);
digitalWrite (led5, låg);
digitalWrite (led6, låg);
digitalWrite (led7, låg);
digitalWrite (led8, låg);
digitalWrite (led9, låg);
digitalWrite (led10, låg);
}
MusicPlayer.setVolume(value); / * Skicka värdet för skjutreglaget att musik volume.* /
MusicPlayer.play(); / * Slå på musiken. */
}