3D Pixel Collider (3D tryck) (4 / 6 steg)
Steg 4: booleska värden
Eftersom jag ville ha voxlar kan vara riktigt liten och flytande i rymden behövs jag för att skapa två delar, en med voxlar och ytterligare en att vara utrymmet runt det.
Jag använde uppfinnare eftersom det är vad jag visste redan hur man använder men jag är säker på att andra program kan göra ett snabbare jobb på det..
Här kommer ett gäng knepigt steg som kan ta lite ansträngning (åtminstone från datorn). Först hämta den mesh möjliggörare för uppfinnare. Detta gör att du kan konvertera en stl till något uppfinnare kan arbeta med.
Sedan jag skapade en kub helt omsluta voxlar, placerade dem tillsammans i en församling och sparade filen. Här du ska härleda filer, att så öppnar en ny del, gå till hantera > härleda och välj den föregående församlingen du just sparade. Här kan du göra en massa saker som koppla båda geometrier, i detta fall vi vill dra ifrån ena från den andra.
Så nu har du två delar och en passar perfekt i den andra. Detta var förmodligen ett av de mest frustrerande stegen eftersom min dator igång riktigt långsam, men du har om du vill begränsa en del i den andra så att de är perfekt i linje.
Slutligen, när du exporterar som en stl se till att gå in på alternativ och välj en fil per del instans.
Obs: Justera detta två delar tillsammans kan hoppas över om istället för att ha en färgad material inuti den klara delen kan du använda stödmaterial (vitaktig yelow).