3D tryckt hörlurar (2 / 15 steg)
Steg 2: Ta videon
Den enhet som du använder att göra videon kommer att göra en skillnad i mesh kvalitet. Som ni kan se i ovanstående bilder medan de två maskorna kan verka samma när de har en textur, kan skillnaden i kvalitet ses när strukturen tas bort från nätet.
Första maskan (första två bilder) togs med en DSLR-kamera.
Video-inställningar: 1920 x 1080 p HD/30 FPS
Andra maskan (andra två bilder) togs med en GoPro Hero 3 +.
Video-inställningar: 1080p/30 FPS/begränsa FOV
Bakgrundsinställningar
- Hitta ett område utanför där det finns inget omger dig för minst tio fötter.
- Nästa har någon gå omkring dig när du tar en video av ditt huvud. Försöka få din hela huvudet i den video kamera ram, och försöka stå så stilla som möjligt.
Anledningen en video tas är att det går snabbare vilket innebär att den person som är att vara videofilmade kommer flytta mindre och det blir väldigt lite förändringar i scenen belysning om någon. När videon är indelad i enskilda ramar, kommer det också simulera hundratals kameravinklar. Videon är tagen utanför eftersom det naturligt solljuset ger lika belysning för alla objekt i scenen.
Efter jag tog videon och genereras mesh jag fann att maskorna inte var till skala. Åtgärda problemet föreslår jag tejpa ett objekt som du vet storleken på ditt ansikte (som ett mynt). Senare i mixer, kan du använda knappen "s" för att skala din mesh.