3D-tryckt tacksägelse spel dekoration från 2D-bild med Tinkercad (1 / 3 steg)
Steg 1: Vektorisera att Turkiet
En SVG är en vektorbaserad bild arkivera. Det betyder bara att den är baserad på linjer som skapar former, snarare än en raster-baserad avbildning, som är gjord av en serie punkter (pixlar).
Här är förvirrande delen: Turkiet bilden jag laddade ner (medan monokrom) är faktiskt en rasterbild (jpg), men prickar råkar bara vara mestadels svart eller vit. Hänga på, vi får genom detta.
För att skapa SVG, behöver du grafisk programvara som vektor; Jag använder Illustrator, bara för att, men Autodesk grafiken är ett bra verktyg, alltför.
Obs: Det finns många metoder och sätt att göra detta med olika hotkeys och arbetsflöden! Killen bredvid dig säga det finns ett enklare sätt att göra det, men detta verkar vara det enklaste för mig
-Ny bild > dra och släpp det jpg. Du kan se pixlarna i första bilden ovan - det är egentligen inte svart och vitt, men en serie av mestadels svarta och vita rutor.
-Bild spår funktionen (du kan se knappen direkt ovanför i Turkiets bakkanten) kommer ungefärliga gränser och ge oss hårda former baserat på de områdena som färg. Klicka på den och du kan se standardinställningarna är redan ganska nära vad vi vill - en ren kontur med några riktigt tunna anslutningar mellan massor. Leka med inställningarna lite för att se förhandsgranskningsbilden ändras. Bara vara säker att rutan "Förhandsgranska" växla kontrolleras. Klicka på Expandera att slutföra - på den övre menyn eller under objekt > Expandera. Du har nu officiellt Vectored.
Lyckligtvis/bilden tyvärr nu en serie av svarta och vita former, butted upp till varandra och grupperat ihop som ett enskilt lager, skapar helheten. Men vi vill bara de svarta bitarna - så dubbelklicka på din nya vektor och du ser att du sedan kan välja de enskilda komponenterna. Dubbelklicka på kan du slags träda i grupperingen välja och redigera, kan du berätta du i en grupp av den blå ramen runt fönstret.
-Ännu bättre, tryck på Escape för att få ut av grupperingen. Välj din vektor sedan och klicka på objekt > dela upp grupp. Nu kan du markera och ta bort varje vit form individuellt, eftersom det är Ungrouped. För den mer uppmärksam på dig, kanske du märker att du markerar vita former mot en vit bakgrund kan vara svårt. Jag gjorde bara en grå rutan och lägga den i bakgrunden (CMD + SKIFT + [när den är markerad) se allt tydligare.
-När du bara ner till de svarta delarna, bör du bara ha 2 - kroppen och det lilla ögat. Om du markerar dem båda och gruppera dem (CMD + G) har du ett enda vektor lager som är redo att gå.
-BOOM. Spara den. Fil > Spara As. Tinkercad accepterar SVG-filer, så ge den som sådan - men inte som en komprimerad SVG. Kom ihåg var du sparade den. Inte svettas dialogrutan som dyker upp; inte röra något och klicka på OK.
Obs: Ibland, speciellt om du har flera färger, kan AI få förmätet och lagrar dem ovanpå varandra. Om det händer, titta in på verktyget Pathfinder att slå samman dem till ett enda lager. Att ha bilden som ett enskilt lager är ganska viktigt faktiskt, och hänger många människor i nästa steg. Så, jag ska göra det fet rätt nu. Att du bara har ett lager av vektorer innan du sparar. Du kan bekräfta att genom att vara säker på att hålen i en bild är faktiskt hål och inte bara en vit form ovanpå varandra.