3D tryckta cookie cutter (5 / 9 steg)
Steg 5: Anpassa STL-fil till MakerBot programvara
Gå vidare och starta MakerWare programvaran på din dator. Det första du vill göra är att klicka på ikonen "Lägg till [+]" på den övre mellersta delen av den skärmen. Nu hitta din STL-fil du skapade / exporteras från Autodesk Inventor och klicka på öppna. Du kan få en snabb som "Sätta objekt på plattform"? Så Välj Ja. Även om detta är gjort för dig, måste du fortfarande inspektera modellen och se om det sitter på plattformen på rätt sätt. Rätt sätt är ett sätt där skrivaren är inställd för störst chans att lyckas. Det innebär att delen har den stora platta delen i botten, direkt på plattformen, och resten uppåt. Du får lära dig mer om modellen placering i MakerWare om du tar 3D-klass på TechShop.
I min skärm skott här kan du se hur en lämplig placering ser ut för denna modell.