Android Appinventor handledning: Mullvad mosar App (1 / 3 steg)
Steg 1: komponenter
Det första steget är att designa din app. Dra komponenterna på designer
på bilden ovan till din betraktare. Namnen som visas i kryssrutan dina komponenter kan variera från gruvor eftersom jag döpte min komponenter utifrån vad de gör. Det finns frågetecken komponenten alternativ på paletten. Om du håller muspekaren över det visas en beskrivning av komponenten.
DETALJERADE INSTRUKTIONER
1. skapa en duk och ändra bredden och höjden egenskaper till 300 för att starta. Du kan ändra bilden till vad du vill (få bilder från webben).
2. för att lägga till rör sig Mullvaden skapa en image sprite. Dra det någon där på arbetsytan. Ange egenskaper för följande:
Bild: Du kan ändra bilden till vad du vill (få bilder från webben)
Aktiverad: kollade
Intervall: 500 (intervallet spelar ingen roll här, eftersom de mole hastighet är noll: det går inte av sig själv.)
Rubrik: 0 rubriken ingen spelar roll här heller, eftersom hastigheten är 0.
Hastighet: 0,0
Synliga: kollade
Bredd: Automatisk - justera pixlarna som behövs
Höjd: Automatic-justera pixlarna som behövs
3. skapa en textetikett. Byt namn på den ScoreLabel. Ställa in texten "poäng:---".
4. skapa en knapp. Byt namn på den ResetButton. Ställa in texten till "Återställ".
5. valfritt: Skapa en sund komponent. Byt namn på det buller. Denna komponent gör spelarna enheten vibrera varje gång de gör.
6. skapa en klocka komponent. Byt namn på det mullvad Timer. Ange dess TimeInterval 500 millisekunder att göra Mullvaden flytta varje halv sekund. Kontrollera att TimerEnabled är markerad.
7. nu ändra duk bredd och längd för att fylla patent.