Android + Arduino Labyrith spel (4 / 5 steg)
Steg 4: Att göra App
Okej först av allt måste du logga in i mit app uppfinnare för att göra någon apps...
gå till http://appinventor.mit.edu/explore/
och klicka på skapa app! som i det övre högra hörnet, registrera dig och du är redo att gå...
Allt annat jag har visat i videon... ta en titt.
här grundläggande:
När skärmen är initierad i app (som i detta fall är Screen1),
-accelerometerSensor är aktiverad och känslighet är till max dvs 3.
nu när vi trycker på listan plockaren
-en lista dyker upp, förteckning över ihopkopplade enheter.
(du kommer att behöva koppla ihop modulen innan du öppnar app, som vanligt par koden är 1234)
Nu innan plocka lista plockare,
-listan med ihopkopplade enheter och deras adresser
När du har valt enheten
-bluetooth-kortet kommer i kontakt med den valda enheten
Nu är modulen ansluten
Nu när acclerometerSensor data ändras
-Lägga till data i etikettexten och skicka det med bluetooth skicka.
Nu den svåra biten är två data skickas i taget
# acclerometer data varierar från 0 till 9,5 när lutas vänster och 0 till-9.5 när lutar till höger,
samma sak gäller när telefonen lutar nedan och upp wards...
så vi har x och y axel luta data som vi måste sända...
Låt datan av x-axeln vara X och y-axeln vara Y
så vad jag gjorde är detta:
Text = "(X * 10(remove the decimal points after that) +95) * 1000 (multiplicera med 1000) + Y * 10(remove the decimal points) +95"
så nu uppgifterna varierar från 0 till 190 för varje område och läggs till göra 190180 där de 3 första siffrorna är x-axeln och sista 3 är y-axeln koordinater...
som kommer att skicka till bluetooth-modulen och får fördelas den faktiska data seten och karta med servo är rotation vinklar i arduino koden...