Anpassade stryka på teckningar genom att använda en 3D-skrivare (3 / 6 steg)
Steg 3: (valfritt) skapa ett vektoriserat bild från en bitmapp
En 3D-skrivare skrivs inte ut som en bläckstråleskrivare eller laserskrivare gör: det inte rita pixel för pixel, men skrivarhuvudet flyttas i linjer, raka eller böjda. Detta innebär att bilden har också finnas i form av linjer och kurvor, inte som rastered bild. Att konvertera en "normal", rasterbild (som PNG, JPG eller BMP) till ett vektorformat som kallas "spåra".
Om din siluett är redan i vissa standard vektorformat, som SVG, kan du hoppa över detta steg. Om inte, finns det flera programpaket kan du förvandla din bild till ett vektorformat. Om du är lycklig ägare av kommersiell programvara såsom Adobe Illustrator, kanske du vill använda dem. Jag är inte, så jag använder öppen källkod Inkscape, en gratis (som i "fri öl" och i "yttrandefrihet") vektorritning program tillgängliga för alla större operativsystem (se http://www.inkscape.org). I detta program jag inte bara vektoriserat bilden men också lagt till texten, "MALTE".
Jag kommer att ge en kort beskrivning av hur jag vektoriserat bilden jag använde--beroende på din bild, du kan behöva använda en annan vectorizing metod eller olika parametrar. Om det blir knepigt med din bild eller om du bara vill ha en mer detaljerad beskrivning av detta steg, se denna tutorial om spåra bitmappsbilder i Inkscape:
Använda Inkscape, importerade jag först min svarta och vita bitmapp med "Importera..." i menyn "Arkiv" - standard importalternativen normalt kommer att göra bra. Jag sedan valt en importerad bitmapp och valde "Trace Bitmap..." från menyn "Sökväg". Du kommer att erbjudas olika spårning metoder och parametrar. med många silhouette bitmappar, kommer att standardmetoden "Ljusstyrka cutoff" göra bra. Du kan prova olika värden för "Tröskel", se resultatet i förhandsgranskningsområdet på höger sida, efter att klicka på "Uppdatera" eller för att aktivera "Live Preview". När du är nöjd med resultatet, klicka på OK om du vill kalkera bitmappen. Efter det har du den spårade vektorform ovanpå en importerad bitmapp (du kan se att efter att klicka och flytta formen vektor). Rättvis stryka bitmappen om du vill.
Om du inte kan skapa en anständig vektoriserat form, du kan prova olika spårning metoder och parametervärden eller hänvisa till den ovan nämnda läraren - det finns för många alternativ för att spåra att förklara dem i detta instructable.