Använda en Arduino med en N64 controller (2 / 5 steg)
Steg 2: Packa upp och köra kod
Denna kod är skriven av mig, med delar av filen N64_Arduino baserad på kod skriven av Andrew Brown.ZIP-arkiv:
Zip filerna nedan innehåller den kod som behövs för att köra Arduino och för att tolka data skickar det sedan till datorn. Filen N64_Arduino måste kompileras i Arduino IDE, och N64_Controller körs i bearbetning 1.0.
N64_Arduino
Denna PDE filen ska ladda upp till din Arduino och köra utan problem om att allt är korrekt ansluten. Det helt enkelt frågar N64 controller för data på knapparna och Analog pinne och skickar den tillbaka till datorn över den seriella porten. Det är lätt att ändra, du kan till exempel använda metoderna från denna fil att söka en controller och använda data för att köra en Arduino robot i stället för att överföra det tillbaka till datorn.
N64_Controller
Detta är en bearbetning 1.0 projekt som tar de data som överförs av Arduino och omvandlar det till tangentbord pressar som du kan mappa till en emulator som Project 64. Du kan behöva ändra raden Sträng portName = Serial.list() [1], att matcha den din Arduino, bör det vara antingen Serial.list() [0]; Serial.list() [1]. or Serial.list() [2].
Redigera: lägga till
"Importera java.awt.Robot;"
"Importera java.awt.AWTException;"
"Importera java.awt.event.InputEvent;"
i koden om du använder bearbetning 1.1
N64_Controller_mouse
Detta är samma som N64_Controller, förutom att den analoga spakens styr musen, inte piltangenterna. A och B är höger och vänster klicka, respektive. För att aktivera musen, tryck på start-knappen på handkontrollen.