Använda en LYT/WiFi sköld till sync LYT radio lampa med musik (2 / 3 steg)
Steg 2: Ladda upp din skiss!
Nu kan du ladda upp skissen på din arduino och testa den.
I den här koden LYT adress är 0,0 och PL1167 chip Välj är på stift 10 så ändra dem därmed till dina inställningar.
Ljudnivån är kontinuerligt förvärvat på A0 input och ljud toppar, både positiva och negativa, beräknas genom att subtrahera värdet center (340) Läs analoga värde och använda funktionen ABS (absolut).
Om detta värde går över tröskelvärdet SOUND_LEVEL skickas en ny slumpmässig färger till LYT.
Detta genererar variationer helst på bas ljud.
/ * **************************** < Br >-kod av AUTHOMETION S.r.l.
Version: 1,00
Datum: 02.06.2015
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * */
#include < SPI.h >
#include < PL1167.h >
#include < Lytwifi.h >
#include < SoftwareSerial.h >
#include < WiFiInterrupt.h >
#define PL1167_CS_PIN 10
#define BULB_ADDRESS_HIGH 0
#define BULB_ADDRESS_LOW 0
#define SOUND_LEVEL 100
ESP8266 följetong
SoftwareSerial mySerial (5, 6); RX, TX
LYTWiFi myNetWork(mySerial);
void setup()
{
Serial.BEGIN (115200, SERIAL_8N1);
myNetWork.vfInitialize(PL1167_CS_PIN);
vfISRInit(&myNetWork);
Initiera slumpgenerator
randomSeed(analogRead(0));
}
void loop()
{
int adc_sound;
SLÅ PÅ LYT
myNetWork.ui8fSwitchOnAndCheck (BULB_ADDRESS_HIGH, BULB_ADDRESS_LOW, C_MULTICAST);
Delay(2000);
While(1)
{
adc_sound=analogRead(0);
ANSLUTA MIKROFON VCC TILL ARDUINO 3.3 VDC FÖR BÄTTRE PRESTANDA
adc_sound = abs (adc_sound - 350); / / Center på noll
IF(adc_sound>SOUND_LEVEL)
{
Serial.println(adc_sound);
myNetWork.ui8fSetRGBValuesAndCheck (BULB_ADDRESS_HIGH, BULB_ADDRESS_LOW, random(255), random(255), random(255), C_MULTICAST);
}
}
}