Använda Java att rotera ett objekt för att möta musen (1 / 2 steg)
Steg 1: Skapa en enkel spel
OK bara använda Java för att göra en JFrame kallas stordator. Jag gjorde det sin egen klass men du behöver inte. Nästa göra en färg klass. Det ska Läs-import java.awt.*;
import javax.swing.*;
import java.awt.image.*;
import javax.imageio.*;
import java.io.*;
allmän klass färg sträcker sig JPanel {
public void paintComponent (Graphics g) {
Graphics2D g2 = (Graphics2D) g;
G2.SetColor(Color.White);
G2.fillRect (0, 0, this.getSize () .width, this.getSize().height);
G2.DrawImage(getBaseImage(), 235, 200, null);
G2.SetColor(Color.Black);
G2.drawLine (250, 215, (int) mainFrame.littleX+250, (int)mainFrame.littleY+215);
}
offentliga BufferedImage getBaseImage() {
BufferedImage Img = null;
försök {
IMG = ImageIO.read (ny fil ("/ * bild-namn * /"));
} fånga (IOException e) {
System.ERR.println(e);
}
returnera Img;
}
Denna metod är valfri och lägger till bara en bild i filen
}
Skapa en global variabel som läser-
offentliga statisk javax.swing.JPanel jPanel1;
Nästa, Lägg till JPanel på stordatorn och göra det i samma storlek som JFrame.
Ange det till nya Paint();
dvs... jPanel1 = nya Paint();
(denna kod fungerar inte riktigt ännu så panik inte om du får massor av fel)