Arduino At Heart littlebits Quick Start (2 / 10 steg)
Steg 2: Identifiera digitala och analoga komponenter
Vi har två olika typer av signaler: Digital och Analog. Digitala signaler är ON/OFF, hög/låg eller sant/falskt signaler. Dessa digitala signaler har endast två stater. Analoga signaler kan vara ON/OFF, hög/låg och allt däremellan. Medan analoga komponenter kan hantera digitala signaler som sant/falskt, vet digitala komponenter inte vad man ska göra med analoga signaler som är mellan hög och låg. Många verkliga situationer är graderingar mellan hög och låg.
Förutom att hålla olika typer av signaler i åtanke, du måste också hålla en klar uppfattning av som är indata och utdata komponenter. Detta är viktiga faktorer för att fastställa hur du koppla in dem till Arduino.
Ingående komponenter och deras motsvarande typ:
- Knappen i3 (digital)
- Sund Trigger i20 (digital)
- Puls i16 (digital)
- Timeout i17 (digital)
- Skjut Dimmer i5 (analog)
Output komponenter och deras motsvarande typ:
- Summern o6 (digital)
- Light Wire o16 (digital)
- Servo motor o11 (analog)
- RGB LED o3 (analog)
- DC motor o5 (analog)
Notera vilka stift för både ingångsstiftet och den motsvarande utgångsstiftet på Arduino w6:
- D0 (ingång) / d1 (produktionen) - Digital
- A0 (ingång) / d5 (produktionen) - Analog
- A1 (ingång) / d9 (produktionen) - Analog
* Obs: Input stiften måste kodas med en versal bokstav i stället för gemener notation som kan orsaka ett fel i sammanställningen.
Nu, att du känner till grunderna, låt oss börja kodning!