Arduino Game Show knappen (3 / 4 steg)
Steg 3: Arduino programmering
#include
int blå = 9.
int rött = 10;
int skrika = 11;
int grön = 12.
int bblue = 3;
int födde upp = 4;
int byell = 5;
int bgreen = 6;
void setup()
{
pinMode (blå, OUTPUT);
pinMode (röd, produktionen);
pinMode (skrika, OUTPUT);
pinMode (grön, utgång);
pinMode (bblue, ingång);
pinMode (föds upp, ingång).
pinMode (byell, ingång);
pinMode (bgreen, ingång);
}
void loop()
{
IF(digitalRead(Bblue) == låg)
{
digitalWrite(blue,HIGH);
Delay(50);}
annat
{
digitalWrite(blue,LOW);
Delay(5 0);
}
IF(digitalRead(bred) == låg)
{
digitalWrite(red,HIGH);
Delay(50);
}
annat
{
digitalWrite(red,LOW);
Delay(50);
}
IF(digitalRead(byell) == låg)
{
digitalWrite(yell,HIGH);
Delay(50);
}
annat
{
digitalWrite(yell,LOW);
Delay(50);
}
IF(digitalRead(bgreen) == låg)
{
digitalWrite(green,HIGH);
Delay(50);
}
annat
{
digitalWrite (grön, låg);
Delay(50);
}
}