Arduino Joystick bakbord med LCD-utgång (4 / 5 steg)
Steg 4: Ansluta & kod
Ansluta Arduino till din PC/Laptop och ladda ner den bifogade pde fil och ladda upp den till dig är Arduino, i fallet nedladdningen inte fungerar, jag har skrivit det här också.
/*
JoystickLCD av Dominion-nätverk
Matar ut riktningen av tummen-stick till LCD-skärmen
Denna exempelkod är offentlig.
*/
Inkludera LCD-biblioteket.
#include < LiquidCrystal.h >
Deklarera objektet LCD och definiera stift.
/*
LiquidCrystal lcd(12,11,10,9,8,7);
void setup() {
Starta LCD objektet.
LCD.BEGIN (16, 2);
Börja med en tydlig LCD-skärm.
LCD.Clear();
}
void loop() {
lcd.setCursor (0, 0);
IF(analogRead(0) == 513) {
LCD.Print("stopped");
} annat if(analogRead(0) < 513) {
LCD.Print("reverse");
} annat if(analogRead(0) > 513) {
LCD.Print("forward");
}
lcd.setCursor (0, 1);
IF(analogRead(1) == 513) {
LCD.Print("stopped");
} annat if(analogRead(1) < 513) {
LCD.Print ("vänster");
} annat if(analogRead(1) > 513) {
LCD.Print("Right");
}
}