Arduino ljus Theremin (3 / 10 steg)
Steg 3: Kodning del 1
För att koda ljus theremin ska vi expandera på tidigare analog sensor lektionen och ta det ett steg längre genom att ha en sensor utlösa flera LED åtgärder. Först, ladda ner den bifogade LightTheremin.ino och öppna den i Arduino IDE. Att börja vi måste initiera alla 6 LED'S. Jag höll namngivningsreglerna ganska standard här, men du kan märka lysdioder enligt någon konvention som du föredrar.
CONST int redPin = 2;
CONST int yellowPin1 = 3;
CONST int yellowPin2 = 4;
CONST int yellowPin3 = 5;
CONST int greenPin1 = 6;
CONST int greenPin2 = 7.
CONST int photoPin = A0;
Nu när varje LED heter behöver vi konfigurera våra in- och utgångar:
void setup() {< br > Serial.begin(9600);
pinMode (redPin, produktionen);
pinMode (greenPin1, produktionen);
pinMode (greenPin2, produktionen);
pinMode (yellowPin1, produktionen);
pinMode (yellowPin2, produktionen);
pinMode (yellowPin3, produktionen);
}
Observera att vi även börjar en seriell anslutning så vi kan kalibrera enheten senare. 9600 värdet är den hastighet som dator- och Arduino prata med varandra. Detta kallas Baud Rate, och du kan läsa mer om det i avsnittet ytterligare resurser.