Arduino Powered Fortune Teller (5 / 5 steg)

Steg 5: kod



Elektronisk "Fortune Cookie"

Skriven för en klassprojekt Jul 28 2014

#include #include

prog_char s1 [] PROGMEM = "Tryck på ME!"; prog_char s2 [PROGMEM] = "Det var inte fläsk."; prog_char s3 [PROGMEM] = "Kontrollera din dragkedja"; prog_char s4 [PROGMEM] = "Bout tid jag fick ut av att rutan"; prog_char s5 [PROGMEM] = "ditt favorie band suger"; prog_char s6 [PROGMEM] = "en vis man lyssnar på en låda"; prog_char s7 [PROGMEM] = "Oj, fel fortune."; prog_char s8 [PROGMEM] = "Äta mer Taco Bell"; prog_char s9 [PROGMEM] = "ZZZ... Im sovande"; prog_char s10 [PROGMEM] = "Du kommer att få en förmögenhet!"; prog_char s11 [PROGMEM] = "Inte slå"; prog_char s12 [PROGMEM] = "Lever länge och prosper"; prog_char s13 [PROGMEM] = "Fortunes M.I.A."; prog_char s14 [PROGMEM] = "Springa"; prog_char s15 [] PROGMEM = "hjälp! Im instängd. "; prog_char s16 [PROGMEM] = "404 Fortune hittades inte"; prog_char s17 [PROGMEM] = "Inte andas under vattnet"; prog_char s18 [PROGMEM] = "De gör din röv se stor"; prog_char s19 [PROGMEM] = "Zombies kommer"; prog_char s20 [PROGMEM] = "Ja, detta är krångligt."; prog_char s21 [PROGMEM] = "bäst är ändå att komma"; prog_char s22 [PROGMEM] = "Du lever bara en gång"; prog_char s23 [PROGMEM] = "Resor med ett öppet hjärta"; prog_char s24 [PROGMEM] = "Jag kan inte hjälpa, im en låda"; prog_char s25 [] PROGMEM = "Följ dina instinkter"; prog_char s26 [PROGMEM] = "Ha tålamod."; prog_char s27 [PROGMEM] = "Framgång är en resa"; prog_char s28 [] PROGMEM = "Gör eller inte gör." prog_char s29 [PROGMEM] = "ingen kan du"; prog_char s30 [] PROGMEM = "Köp den röda bilen"; prog_char s31 [PROGMEM] = "som vad du gör". prog_char s32 [PROGMEM] = "Vara trevligt"; prog_char s33 [PROGMEM] = "Om du vill det ta det"; prog_char s34 [] PROGMEM = "Aldrig spotta i vinden"; prog_char s35 [PROGMEM] = "Oroa dig inte om pengar"; prog_char s36 [] PROGMEM = "Följ dina instinkter"; prog_char s37 [] PROGMEM = "Välj dina strider"; prog_char s38 [PROGMEM] = "Wow! Ett hemligt meddelande! "; prog_char s39 [PROGMEM] = "Dont panik."; prog_char s40 [PROGMEM] = "Inte blinka"; prog_char s41 [PROGMEM] = "Du är en god vän"; prog_char s42 [] PROGMEM = "Sluta förhala"; prog_char s43 [PROGMEM] = "Du bör kontrollera FaceBook"; prog_char s44 [PROGMEM] = "Bara vara dig själv"; prog_char s45 [PROGMEM] = "Någons tittar"; prog_char s46 [PROGMEM] = "Handling snarare än att reagera";

initiera bibliotek med numrerar av gränssnittet stiften LiquidCrystal lcd (12, 11, 5, 4, 3, 2);

den här tabellen är i vanliga minne men har pekare / / som referens flash PROGMEM const char * str_tab [] = {s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7, s8, s9, s10, s11, s12, s13, s14, s15, s16, s17, s18, s19, s20, s21, s22, s23, s24, s25, s26, s27, s28, s29, s30, s31, s32, s33, s34, s35, s36, s37, s38, s39, s40, s41, s42, s43 s44, s45, s46}; CONST int Number_of_fortunes = 46. #define Longest_fort 100 / / buffer storleken för meddelanden

osignerade långa räkningen = 0; CONST int buttonPin = 6; numrera av tryckknapp pin const int ledPin = 13. antal LED stift

void setup() {lcd.print ("Mystic Fortune Teller"); //set upp LCD; s antal kolumner och rader #define LCD_WIDE 16 #define LCD_LINES 2 lcd.begin(LCD_WIDE,LCD_LINES); / / Skriv ut ett meddelande till LCD-pinMode (ledPin, produktionen); digitalWrite (ledPin, låg); / / set LED av pinMode (buttonPin, ingång), digitalWrite (buttonPin, hög); / / set pullup på}

void loop() {/ / sätta din huvudsakliga kod här, för att köra flera gånger: om (BUTTON_PUSHED()) {digitalWrite (ledPin, hög); / / knappen feedback say_it();} medan (BUTTON_PUSHED()) fortsätta; / / vänta på knappen upp delay(50); / / fördröjning för att Dämpningstid digitalWrite (ledPin, låg); / / set LED av greve ++;} void say_it() {int thisrow; char str [Longest_fort], str2 [LCD_WIDE + 1]; / / temp lagring för fortune lcd.clear(); strcpy_P (str str_tab [count % Number_of_fortunes]); för (thisrow = 0; / / thelesser av (stringlines, LCD_LINES) thisrow < = min(((strlen(str)-1)/LCD_WIDE),LCD_LINES-1); thisrow ++) {lcd.setCursor(0,thisrow); / / Ställ markören till början av denna rad delay(50); / / ibland setCursor är långsam / / kopiera delsträng för raden, från start / / till mindre LCD längd eller slutet av strängen strncpy (str2, & str [thisrow * LCD_WIDE], min (LCD_WIDE , strlen(str)+1-(thisrow*LCD_WIDE))); str2 [LCD_WIDE] = 0; null avsluta delsträng lcd.print(str2); Visa den delay(10); {}} int BUTTON_PUSHED() {om (digitalRead(buttonPin) == låg) / / knappen drar med sig? tillbaka 1. / / Ja, det är sköt return(0); / / NOPE

}

----------------------------------------------------------------------------

Denna kod är mycket lätt att anpassa!

Om du behöver ändra svaren, eller antal svar se till att du gör det

Här...

den här tabellen är i vanliga minne men har pekare / / som referens flash PROGMEM const char * str_tab [] = { s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7, s8, s9, s10, s11, s12, s13, s14, s15, s16, s17, s18, s19, s20, s21, s22, s23, s24, s25, s26, s27, s28, s29, s30, s31, s32, s33, s34, s35, s36, s37, s38, s39, s40, s41, s42, s43 s44, s45, s46 }; CONST int Number_of_fortunes =46. #define Longest_fort 100 / / buffer storleken för meddelanden

Se Steg
Relaterade Ämnen

Arduino Fortune Teller

detta projekt ger användaren en förmögenhet och lucky number liknande från en lyckokaka. Detta gjordes som en julklapp.Steg 1: Steg 1 Löd rubriken pins på LCD. Löda sladdar till kvinnliga huvud stift och hookup till Arduino. Här använde vi den LCD-4...

Fru Karlsson skelett Fortune Teller

Fortune teller är till skillnad från de flesta fortune teller maskiner eftersom det kommer att förolämpa dig. När trick-or-treaters knacka på dörren, dras de alltid till skelett spåkvinnan. Jag ändra dispenseras förmögenheter och den förmögenhet Visa...

Zolterno: En Animatronic, brand baserade Fortune Teller

nästan alla som har bott för tid förstår popkulturen referenser från Tom Hanks classic: stor. För att undvika mobbning, barn hittar en mystisk fortune teller ("Zoltar"), och vill växa upp. Mycket till sin förvåning blir hans önskan sann. Jag vil...

Psychic Fortune Teller - en automat som läser hos Twitter

Läskiga nöjesfält attraktion och Twitter App!Den psykiska kupan-Mind Fortune Teller är en nöjesplatsen arcade-typ attraktion som kan berätta för din förmögenhet. Ännu bättre än det dock - är det också en webb-anslutna Twitter program som kan skörda t...

Multi personlighet Fortune teller

Detta Arduino projekt är en återgång till flera carnival och nyhet arkadspel från när jag var liten. Jag har gjort många Arduino projekt, men detta är mitt första projekt som var min egen design. Före detta följde jag i allmänhet någon annans design...

Ett trådlöst kontrollerade, Arduino-Powered anslagstavla

bygga själv en trådlöst styrd, Arduino-powered anslagstavla!Här är ett enkelt projekt som skapar en trådlöst programmerbart anslagstavla. XBee moduler använder för att ge en trådlös seriell länk mellan datorn och enheten. Du interagerar med den via e...

Arduino-Powered binära termometer

jag nyligen förvärvat en Arduino Uno och letade efter en cool "komma igång" projekt. Jag beslöt att göra en termometer, som satsen har jag haft alla nödvändiga delar (termistor, sladdar, motstånd, lysdioder). Genom ett par iterationer, jag äntli...

Hur man gör en Fortune Teller

Detta är ett enkelt sätt att underhålla barnen att agerar upp eller ett sätt att hålla underhöll när du är uttråkad och inuti.Steg 1: Vad du behöver:En rektangulär pappersarkEn plan yta att arbeta påSax (valfritt)Steg 2:Ta din pappersark och vik hörn...

En alla hjärtans Fortune Teller-är de en för mig?

Hello!Jag kommer för att visa dig hur man gör en alla hjärtans Fortune Teller (Anton cacther) så du kan ta reda på om din hemliga kärlek älskar dig tillbaka!Detta är bara för skojs skull och kanske inte ger förutsägbara resultat!Njut och glad Alla hj...

Amelias Fortune Teller

dessa roliga papper leksaker gå av en mängd olika namn. Det här är Amelia förklarar hur hon gjorde sin Fortune Teller.Bra jobb Amelia!...

Arduino Powered infraröd sak

Hej, detta är min första instructible. Jag kommer att visa dig hur man gör en arduino powered analog sensor läsare (jag kommer att använda en infraröd fotodiod).Steg 1: delar Du behöver flera saker att göra detta:1. någon form av fallet eller låda2....

Arduino Powered uppvärmd handske Liners

Arduino Powered uppvärmda handskarDetta projekt är om hur att göra världens smartaste uppvärmd handske liners för extremt kalla förhållanden som de i Minnesota eller människor som har Raynauds syndrome(like me). Dessa handskar kommer förses du med ti...

Arduino-powered LED klocka

En rolig, enkel LED-klocka, som ger dig tiden till den närmaste halvtimmen med hjälp av enfärgade lysdioder. Delar som behövs är följande:Arduino Nano400 tie-punkt skärbrädaBandkabelDS1307 RTC IC32.768 kHz Crystal(12) 10mm lysdioder(12) 180 Ohm motst...

Vintage Coin-Op Arcade, Esmeralda Fortune Teller

Denna kostym var super kul att slitage... men utmanande att göra! Det skulle inte vara så svårt nu, efter att ha gått igenom processen en gång, men att de alla veta 24 åringar som vi är, vi kände att vi skulle vara helt bra väntar till sista minuten...

Arduino powered Halloween pumpa med rörelsedetektor

Hejdetta Instructable visar dig hur man gör några Halloween dekorationer inklusive arduino powered Halloween pumpa med rörelsedetektor.Steg 1: Göra Halloween pumpa Material:Rund ballongGamla tidningarSmidig mjölVattenTemperaModellering leraSuperlimVe...

Fortune Teller monter

detta instructable är mer om att använda en viss typ av hårdvara än den övergripande bygget.Jag ska anta att du har en idé om hur man klippa och montera trä i en ram och att du vet hur man fäster plywood som ramar. Om inte, jag är säker det finns Ins...

Lätt Fortune Teller blommor

Dessa cool och lätt blommor är bra för ganska mycket allt! Att ge som gåva eller dekorera för mittpunkten vid ett bord. Hur som helst är dessa blommor snabbt och enkelt.Steg 1: Vad behöver du?Allt du behöver för detta projekt är tre bitar av origamip...

Acrylic fisk Tank med Arduino-Powered mataren

Har du någonsin velat ett mer händer på känsla när får en fisk? Eller ville ha något annat än de genomsnittliga akvarier finns i butiker? Denna fisk tank är helt anpassad och kan ändras för att passa din storlek behov och har en Arduino powered feede...

Arduino Powered RGB LED Vodka hylla

detta instructable kommer du igång att göra ditt eget arduino powered röd grön och blå LED-projekt. Det behöver inte ens vara en hylla! Vodka flaskor råkar bara lysa upp fint så det är vad jag valde att göra.I detta projekt använder vi varje stift på...