Arduino Shooting Target Game (2 / 3 steg)
Steg 2: Steg 2: bygga systemet
För systemet jag använder en svart vattentätt fodral (jag hade en hemma som jag inte använder) också jag använda 4 mm plywood för att installera systemet på.
Jag har placerat all elektronik på ena sidan av fallet, eftersom jag kommer att göra en liten lucka att lagra mål inuti också.
LCD är en seriell LCD används endast 3 pins på Arduino.
Anslut mark till mark på arduino, 5v till 5v ut på arduino och Läs pin till pin 1 på Arduino.
För knappen start och återställning jag använde Arcade knappar (de är stora och jag gillar dem)
Återställningsknappen läggs mellan marken och Återställ PIN-koden på arduino.
Start-knappen läggs mellan marken och analog 4 stift.
Spelet har en spelet switch att välja spelläge. Det finns 3 typer av spel just nu,
1. måste tänka
2. tidsbestämda läge
3. snabb brand
För detta använde jag ett rotary switch för att växla spelläge.
De kommer att läggas till digitala ingångar på Arduino så den inkommande signalen kommer att marken och tre spel signalen kommer till digital stift 2, 3 och 9
Sensorerna är ansluten till spelet genom 3,5 m.m kvinnliga phono kontakter, tillsätt 4 av dem. Jag gjorde för att göra det enkelt ta en kopparplåt (den som du har när du gör pcb) och installera dem på. Så du inte behöver lägga till marken i alla kontakter synder är marken i chassit på kontakten.
Ansluta den Piezo signalen till Analog 0-3 och de led dioder till digital stift 5, 6, 7 och 8 kom bara ihåg att sensorn ansluten till Analog 0 kommer att använda det led stiftet 5 och så vidare.
För kraften till spelet har jag två alternativ. Jag kan växla mellan 9v batteri och 9v från kabel. För det har jag också en vridknappen att välja hur jag kommer att driva arduino. Jag har anslutit den plus Polen från batteriet till ett stift på rotary och andra PIN-koden är för den plus Polen på inkommande kabel (9v). Och sedan skicka det bort plus pole signal till en strömbrytare.
Ta en titt på det elektriska bladet för mer detalj anslutningen.