Arduino spelar Stick hjälte (5 / 6 steg)
Steg 5: Simulera Touch
För detta måste vi förstå hur kapacitiv touch skärmar arbete. Elektroderna tillämpas en låg spänning till den ledande skikt att skapa ett enhetligt elektrostatiska fält. När ett finger träffar skärmen en liten elektrisk laddning överförs till finger att slutföra släpper kretsen skapar en spänning då på skärmen. Platsen för denna spänningsfall är inspelad av registeransvarige och så här fungerar en kapacitiv pekskärm.
Vi kommer att använda detta begrepp, förutom att i stället för ett finger, vi använder marken pin på arduino för att överföra avgiften på skärmen. För att ha mer yta på displayen på skärmen, använder vi ett mynt.
Reläer är direkt anslutna till produktionen stift Arduino. Det är likvärdigt med en touch om spänningen tanke är hög eftersom det finns en väg för aktuellt att flöda till marken. Är det likvärdigt att inte röra om spänningen tanke är låg.
Kör test_relay koden på denna länk för att se om elektronisk touch simuleras ordentligt.