Arduino tid-och-Sensor-baserade Android musikspelare (3 / 4 steg)
Steg 3: Programvara 2
För ansökan om Android görs denna app från App Inventor 2 av MIT och Adobe Photoshop CS6 och vissa Google bilder. Algoritmen är ett linjärt logiskt och lätt men det tog mig 3 dagar att slutföra. En hel del trial and error i plocka rätt verktyg som aktivitet starter, ljud-spelare och videospelare. Men för att plocka låtar, jag använder aktivitet starter och returfil URI till en variabel och taggen till en databas. I huvudfönstret, efter anslutningen, genom att trycka på knappen START, det kommer slumpmässigt att spela låtarna i en kategori databas och genom att trycka på paus, spela och därefter kan du manuellt styra app. Men för vårt nöje, som sagt, det kommer att spela för dig, uppdatera humör färg och spellistan efter varje sång avslutade.
1. Ladda ner min App och installera.
2. Tryck på Lägg till låtar knapp, en annan skärm visas och fungerar som redigeraren för spelningslistor på plocka låtar att plocka och spara till Xcolor att spara. Det finns också en lokal och global klar om du vill ta bort data i databasen. Varje val av låt bör sparas för att öka antalet eller låtar i din spellista.
3. gå tillbaka till huvudskärmen och ansluta till din bluetooth-modul. Se till att du redan har parkopplat din modul till telefonen. Min modul benämn "daniel"
* TIPS
Lägg till låtar enkelt i färg spellistan, göra mappar efter färgnamn med låtar inuti. :)