Att göra din första spel (med blixt) (8 / 12 steg)
Steg 8: knappar
Knappar: har 4 ramar upp vilket är vad knappen ska göra när inget händer med den. ÖVER vilka ser knappen ut när musen är över den. NER som är vad händer med knappen när det är pressas. och Hit definierar området som kan klickas på. Som standard är detta inställd på knapparna upp storlek. Det är också inte synlig under uppspelning.
Filmklipp: lilla animeringar som kan kapslas Undvik riktigt lång tidslinjer
Grafik: Detta är bara bilder.
Det enklaste sättet att få knappar är att använda standard-de som flash levereras med. Att komma åt dessa gå till fönstret--> delade bibliotek--> knappar. Nästa titta igenom biblioteket för att hitta en knapp du vill och dra den till scenen.
OK det är bra men vad om att tjäna dina egna knappar. Detta är också variera enkelt. Först väljer Infoga--> ny Symbol och sedan under rullgardinsmenyn väljer du knappen och namn den. Eller högerklicka på en befintlig form (som vår instructables robot) och välj Konvertera till symbol sedan select-knappen från nedrullningsbara menyn och namn den.
I Flash allt består av symboler inom symboler (kallas kapsling), har även våra riktigt enkel instructables robot knappen två komponenter (robot bilden och själva knappen). När du först skapar en knapp gå du in det för att redigera den (du kan berätta vad din i köpa tittar på baren precis ovanför scenen) men när du är utanför knappen kommer du inte att kunna redigera den.
att lägga till några kreativitet i våra riktigt enkel knapp jag gjorde en ny nyckelbildruta (genom att högerklicka på tidslinjen) på över steg i knappen. Sedan la jag några stjärnor till instructables roboten (du kan göra vad du vill).
OK tings bara ett par mer gör.