Att lägga till lysdioder i spelets klo (8 / 10 steg)
Steg 8: Programmera processorn
Nu när SDK har öppnat måste ett nytt Xilinx ansökan projekt skapas. Klicka på knappen nytt i verktygsfältet och välj Xilinx -> Application Project. Klicka på nästa och ange ett namn som inte innehåller några blanksteg eller specialtecken för projektet. Klicka på Slutför för att skapa projekt och beroenden.
Att lägga till filerna som behövs till projektet dra och släpp dem på src mappen som skapades av guiden för nya projekt. En dialogruta visas frågar hur man importera filerna, säga kopiera in i projektet. Efter lastning öppen patterns.h och ändra valt numret i slutet av linje 18 till antalet lysdioder när du anpassar DigiLED blocket.
Programmet kan nu läsas på processorn. Klicka på knappen Kör i verktygsfältet och markera System Debugger på lokala i dialogrutan. Programmet är nu laddad i processorer instruktion minnet. Tryck på BTN0 på Arty att cykla genom mönster på LED strip(s).