Att skapa POV sekvenser. (4 / 4 steg)
Steg 4: byggstenar.
Jag har gjort en tidigare instructable på NodeBox och cnc-gravyr där jag har skapat en tusenfoting som varelse. Kul sak är att skapa byggstenar på ett liknande sätt sedan skapa en sekvens i arduino med olika delar.
byte ben [91] = {0x80, 0x0, 0x0, 0x3c,...};
byte leg1 [91] = {0x0, 0x0, 0x0, 0x3c,...};
byte leg2 [91] = {0x0, 0x0, 0x0, 0x3c,...};
byte leg3 [91] = {0x0, 0x0, 0x0, 0x3c,...};
byte leg4 [91] = {0x0, 0x0, 0x0, 0x3c,...};
byte tomt [280] = {0x0, 0x0, 0x0, 0x0,...};
byte huvud [420] = {0x40, 0x0, 0x30, 0x44,...};
byte svans [280] = {0x0, 0x0, 0x1, 0xf0, 0x0,...};
byte * pickAleg [5] = {ben, leg1, leg2, leg3, leg4};
Vi börjar med en tom, sedan en head-avsnitt, 19 ben och en svans...
void loop() {
float temp = analogRead(potPin);
flyta timeDelay = mappas (temp, 0, 1023, 0, 25);
Shifter (tom, timeDelay, 280);
Shifter (huvudet, timeDelay, 420);
för (int jag = 0; jag < 19; i ++) {
Shifter(pickAleg[int(Random(5))], timeDelay, 91);
}
Shifter (svans, timeDelay, 420);
Shifter (tom, timeDelay, 280);
}