Bakgård Airsoft - Tips, speltyper, Etc. (5 / 6 steg)
Steg 5: Speltyper
I varje spel betyder att bli en gång träffad någonstans din ute om inte annat anges.
Team Deathmatch (TDM) - Detta spelas med två lag. Varje spelare har ett visst antal liv (vanligtvis en). När du förlorar alla era liv, är du ute för resten av rundan. Laget att ha alla sina spelare först förlorar. Detta är ganska mycket den mest grundläggande spel det är, och oftast det snabbaste. Det finns inga verkliga mål, bara döda. Objektiva spel är ganska svårt i bakgård airsoft.
TOUCH flaggan (TtF) - det finns två lag. Varje lag har en flagga. Ditt lag har att röra andra lagets flagga, inte ta och ta tillbaka till deras flagg, men rör den. Låter för enkelt och lätt, rätt? FEL. Du har ingen aning om hur svårt det är att få till att flagga med andra försvara den. vill du göra det riktigt intressanta? Placera dem så det finns ingen täckning runt dem, och göra det så att spelare svara varje minut (när en ny minut inträffar, de leker. Säga om de få på 2:38:20, de kan komma tillbaka i på 2:39, men de måste börja på deras spawn). Detta kommer att skapa massiva mayhem!
Ångvält - ganska enkelt. Ett lag har mindre folk än den andra, som team att vara juggernauts. Juggernauts ta flera träffar för att få ut; du bestämmer dig. Vi gjorde vanligtvis tre träffar.
Headshot ångvält! -Också mycket enkel. Samma som original, förutom att du kan bara få dem från skott på huvud eller hals. Det måste bara vara en hit, dock.
Riot - ett lag är upplopp sköld-svingande, det andra laget har vapen. Kravallsköldar kan använda en liten sekundär med skölden, som en pistol eller sub kulspruta.
Våren Wars - personligen, en av mina favoriter. Bara spring guns! Ganska enkelt. Du kan göra våren krig med någon av de ovanstående speltyper.