Bläddra i Google Earth med touch-mindre gester (5 / 5 steg)
Steg 5: Förstå koden
Den första förändringen som krävs är att lägga till Keyboard.begin() i setup() som visas här. Denna linje initierar tangentbord biblioteket och tillåter Arduino att i huvudsak agera som ett tangentbord.
void setup() {
Serial.BEGIN(9600);
Delay(4000);
Serial.println ("initierar Hover... vänta.");
hover.BEGIN (ts, reset);
Keyboard.begin();
}
Sedan behöver vi att fånga alla de händelser som vi behöver. Det här exemplet måste vi upp/ner/vänster/höger piltangenterna och sida upp/ned.
Så vi har lagt några om uttalanden att mappa varje gest till en viss tangent trycker på. Händelsen B00100010 är exempelvis en rätt känga. Vi karta som till höger pil nyckel följt av en liten fördröjning. Ju längre dröjsmål, ju längre att du ser jorden rotera. Efter det gör vi en Keyboard.releaseAll() för att simulera en release av högerpilen.
om (händelse == B00100010) {
Keyboard.Press(KEY_RIGHT_ARROW); Delay(500); Keyboard.releaseAll();
} else om (händelse == B00100100) {
Keyboard.Press(KEY_LEFT_ARROW);
Delay(500);
Keyboard.releaseAll();
} else om (händelse == B00101000) {
Keyboard.Press(KEY_UP_ARROW);
Delay(500);
Keyboard.releaseAll();
} else om (händelse == B00110000) {
Keyboard.Press(KEY_DOWN_ARROW);
Delay(500);
Keyboard.releaseAll();
} else om (händelse == B01000001) {
Keyboard.Press(KEY_PAGE_DOWN);
Delay(200);
Keyboard.releaseAll();
} else om (händelse == B01000100) {
Keyboard.Press(KEY_PAGE_UP);
Delay(200);
Keyboard.releaseAll();
}
Och det är det!
Detta exempel kan utökas enkelt för att styra allt med Hover på datorn. Mus och tangentbord bibliotek för Arduino kan anpassas för att fungera med alla program.