Blender modelling - Minecraft (1 / 2 steg)
Steg 1: modellering
Så i detta instructable vi ska modellering följande:
Minecraft svärd
Minecraft Axe
Minecraft hacka
Minecraft pil och båge
Minecraft spade
Minecraft hacka
Minecraft Steve
Obs: Jag hade en riktigt dålig kall så jag inte kunde tala från den andra videon och framåt. Jag är verkligen ledsen för detta men jag har förklarat några saker som du måste använda från den andra videon och framåt i första videon.
POÄNG:
Alltid justera storleken på bilden och din nätobjekt och få det nästan exakt storlek.
När du är klar modellering, måste du kombinera enskilda objekt för att bilda ett nytt nätobjekt (Ctrl + J).
Att göra saker lättare separat mesh objekt som du har kombinerat och sätta dem i lager (M + Välj lagret).
Färg nätobjekt noggrant och inte blanda färgerna. (jag fortsätta att göra detta misstag men förändring blandaren återge i cykler RENDER)
Placera din kamera och provtagning att minst 100.
I den sista videon där jag modell Minecraft Steve, använder jag olika tekniker när jag modell huvudet.
Jag använde Ctrl + R för en slinga skär som ger i en annan linje av kanter.
Jag använde C Välj hörn, kanter och ytor enkelt.
Om du vill markera allt i din scen måste du trycka på A och tryck på A igen för att avmarkera.
Jag är verkligen ledsen om de videor ta lång tid att läsa eftersom de är långa och de tog upp en massa plats. Vänligen informera mig om videor inte fungerar.
I nästa modellering serien kommer jag att lära dig hur att modellera PS4, Macbook pro och många fler.