Buckminster Fuller Dymaxion vägg Relief Atlas med ljus (2 / 7 steg)
Steg 2: Steg 2: Lägg till bakre väggen remsor och kopplingar
-Skriva ut kontakter och connector toppar (se bifogade filer), kan du göra detta när du går. Skriva ut dem tar lite tid! Det finns några oregelbundna kontakter, se karta där vinklarna för trä remsorna är olika. Zip-filen 'irreg' har alla dessa. För nu måste du hitta rätt versioner i mappen. Tyvärr, tiden begränsningar min sida för nu! Alternativt kan du använda mesh och redigera dem i 3ds Max eller ett liknande program så att de passar också.
-Skär Björk remsor på den baksida väggen. Ursprungligen dessa var avsedda att stödja kontinenter men som karta fortskred, insåg jag att kontinenterna bör stödjas separat. Denna vägg rutnät erbjuder dock en fin 3d effekt. Klipp ut remsor till max 700mm längd (jag hittade stora Pågrund av denna karta ibland de inte passar så du behöver skära som du går ner till cirka 650 mm för diagonaler och 600 mm för horizontalsna). Skär dem 15mm bred. Jag tycker det är bäst att skära ned var och när du går.
-Kontrollera att om de är lite under 15mm bred med en bandsåg, eller motsvarande beroende på din omfattning detta innebär att de kommer att passa väl in i 3d tryckta kontakterna. Kontakterna var utformade och tryckta själv, se bifogad fil. Om din karta är större/mindre, kommer att du behöva skala om detta.
-Efter att få väggen pluggar och skruvar, skruva in i väggen kontakten, skruva sedan i kontakten skivan. Slot i lämpliga trä remsorna, trimma ner och försiktigt bygga upp vartefter.
-När allt är på plats, toppar Använd sugru eller något liknande att hålla kontakten för att dölja skruvarna. Du behöver något som kommer att hålla men du kan ta upp skivorna bort i fall du vill komma åt väggen pluggar etc.