Bygga pingvin spel systemet (3 / 4 steg)
Steg 3: Mjukvaruverktyg och Källkod
Ursprungskoden skrivs i Mikroelektronika MikroC pro för AVR v1.45 (detta och någon högre version fungerar). I mappen källa koden projektet filnamnet är penguin.mcpav.Varje skript finns i graphicfx.h, soundfx.h (grafik och ljud drivrutiner) är kommenterade, så att du vet vad varje funktion gör.
Om du inte äger en AVR programmerare, här är vad du kan göra:
1) Ladda ner PonyProg2000
2) bygga detta:
3) gå till inställningar i PonyProg2000 och välj AVRISP i/o-
4) Anslut programmeraren till motsvarande stift på mikrokontroller (MOSI MISO SCK återställa GND), läsa in en Hex i PonyProg2000 och hit programmet enhet.
Nedan är en länk till Penguin.zip . Filen innehåller källkoden, schematisk, demo program, ett verktyg för att konvertera sprites för pingvin och ett verktyg för att skapa vektor modeller.
[12.02.2011] tyvärr, min datorhårddisk hade korruption problem i morse och jag förlorade musik skapande verktyg. Jag hade inte tid att skriva om det som jag var i en rush avsluta resten av pingvin systemet, så jag inte har tagit någon låt skapande verktyg för nu. Men jag jobbar på att skriva om det, och det kommer att få postat denna vecka;). Även om det ännu ingen musikverktyg, i demo finns 3 konverterade musikfiler som du hittar under DATA. H. De är namn är mus_mario (Ja, mario temalåten: D) mus2 och mus3. Ljud-motorn är också där, så kan du lyssna på de.
Pingvin på sourceforge (Om du får ZIP utan musik omvandlare, kallas "Penguin.zip", ska du kolla ofta för ZIP med musik omvandlare, som kommer att kallas "PenguinWMC.zip")
http://sourceforge.net/projects/penguings/