Cinema 4D för nybörjare: modellering en Die (2 / 9 steg)
Steg 2: Skapa en rundade kub
1. i verktygsfältet direkt under huvudmenyn, klicka på ikonen som har en bild av en ljus blå kub. Du bör se en kub visas i visningsområdet. I fliken objekt (ligger på höger sida av skärmen) bör ett kub objekt visas också.
2. i det nedre högra hörnet på skärmen, bör det finnas ett fönster märkt attribut som innehåller fyra separata flikar: grundläggande, Coord., objekt och Phong. Kontrollera att fliken märkt objektet markeras. Ange storlek värden för X, Y och Z till 250 (bild 2).
3. Klicka på rutan bredvid ordet filé ge kuben rundade kanter (bild 2). Ställa in filén radien till 15. Du bör nu ha en rundade kub som nedan.
Obs: om när du gör ett misstag i din modellering, kan du alltid ångra ditt arbete genom att trycka Ctrl-Z på tangentbordet och Ctrl-Y att göra om. Om du använder en Mac, använder nyckeln-Apple i stället för Ctrl. Kom ihåg att det är okej att göra misstag . Om nödvändigt, kan du alltid gå tillbaka och göra om delar av denna tutorial. Ta tid på dig. Försök att inte stressa igenom alla stegen.