Computational Millennium - utvecklingen av en Drömfångare lykta (8 / 10 steg)
Steg 8: Design utforskning, urval, Integration
Jag sprang 3 problemdefinitioner med olika lastfall och parametrar för Problemlösaren.
Måndag morgon hade jag 6000 mönster!
-----------------------------
Roligt med dreamcatcher är att du skapar intressanta varelser som behöver utforskning.
Jag tog en delmängd av de mönster som var konvergerat och några som var på händelsehorisonten och började skriva ut dem för teamet att diskutera.
Under tiden kommer att jag jaga denna främmande design så långt ner i kaninhålet som jag kan!
--------------------
Åh titta hur coolt det ser ut!
De ägg mönster är awesome eftersom vi tittar på olika sätt att spela med ljus genom multi-material 3D utskrift processer. Komplexitet är "Gratis" (jag brukade hata den klichén)
---Lantern bas utskrifter görs tid till välja som ett team!
Vi har en vinnare!
Första bilden, längst till vänster.
Vi planerar att skriva ut en med en höjd på 170mm i Z-axeln, men Fortis var inte tillgänglig, så vi måste göra en sista ägget lantern komponent som passar de små modellerna (100mm i Z-axeln)