Dark lykta av de Sith - modellering Organics CAD vägen! (4 / 7 steg)
Steg 4: Pumpa tid!
Lägg i en sfär och storlek det att ungefär matcha storleken på dig hjälmen.
Nästa, deformerar det, ett par ringar en tid tills det har en liknande form som hjälmen. Den bästa utsikten är från fronten medan du gör detta. Se till att rada upp området bakom hjälmen så kan du enkelt se när dess nära till den kontur. Bara flytta raderna (inte flytta dem upp och ner om inte nödvändigt, som vill ha en skarp vinkel eller högre detalj.
-Obs: Mer poäng/kanter/ansikten = högre detalj men som också innebär längre återge gånger, så Lägg inte till raden där du inte behöver dem.
Välj ett par längsgående ringarna och skala dem (i förhållande till mitten) taget precis tillräckligt för att få det att se "pumpa-y". Gör detta om 6-14 runt hela klotet. Det kommer nu att börja se ut som en pumpa. Ta i toppen och botten av pumpa och skala dem i mot mitten för ett ännu bättre utseende.
Även lägga en cylinder för en stam, och deformera det gillar hur du gjorde pumpa genom att markera vertikala delar av det och skala dem i. Om du vill ha lite mer, ta ett par ringar (horisontell ögla kanter) och rotera dem runt för att ge den ett vridet utseende, öka "realism".
* I bilden, svarten är färdiga hjälmen, vita är sfär och orange är de delar av området som är markerade.