Dator + papper = magi (3 / 8 steg)
Steg 3: kod
Kopiera koden nedan
Sopa
av BARRAGAN / / sopa
av BARRAGAN < http://barraganstudio.com>
#include < Servo.h >
Servo myservo; skapa objekt för att styra en servo servo
maximalt åtta servo objekt kan skapas
int pos = 0; //servo värde
int inputPin1 = 1; //swiches
int inputPin2 = 2;
int inputPin3 = 3;
int värde1 = 0;
int värde2 = 0;
int val3 = 0; //values för växlarna
variabel att lagra servo position
void setup()
{
myservo.attach(9);
pinMode (inputPin1, ingång);
pinMode (inputPin2, ingång);
pinMode (inputPin3, ingång);
tillmäter objektet servo servo på pin 9
}
void loop() {
värde1 = digitalRead(inputPin1);
värde2 = digitalRead(inputPin2);
val3 = digitalRead(inputPin3);
om (värde1 == låg & & värde2 == hög & & val3 == hög) {/ / i steg om 1 grad
myservo.write(POS = 44);
}
annars om (värde2 == låg & & värde1 == hög & & val3 == hög) {
myservo.write(POS = 89);
}
annat if (val3 == låg & & värde1 == hög & & värde2 == hög) {
myservo.write(POS = 134);
} annat {
myservo.write(POS = 179);
}}