De Spelletjesideemachine



c.2007 alla
idéer, begrepp, teckningar, bilder, videor, dokument, affischer, kommentarer, mock-up modeller, prototyper och maskiner som utvecklats i samband med mindator är mindator vzw egendom. Obehörig användning och/eller kopiering av detta material utan uttryckligt och skriftligt tillstånd från mindator vzw är strängt förbjudet. Mindator vzw är en social vinstdrivande organisation som främjar kreativitet, entreprenörskap, öppen utbildning och STEM utbildning. www.mymachineglobal.org


Idén

'Spelletjesideemachine' är en maskin designad av Soukaina, en 11-årig flicka. Tanken bakom denna maskin är att föra tillbaka de gamla skola spel. Nuförtiden är barn inriktade på små skärmar av deras elektronisk anordningen som dator, smartphone... Soukaina ville spela lite kul spel igen på lekplatsen. Så hon uppfann "Spelletjesideemachine" (Eng. spel idé maskin).

Hur det fungerar

För att aktivera roboten, har två barn att hoppa på hans fötter. Sedan, två barn väljer deras svårighetsgrad av de spel de vill spela: hård, medium eller lätt. Efter de tryckte på knappen, ger roboten dem ett papper där de kan hitta förklaringen till spelet. Om de behöver en boll eller rep eller ett annat verktyg, öppnar roboten sin dörr där de kan hitta bollen, till exempel.

Efter ett par minuter, när bromsen är nästan över, ljuset i huvudet av roboten kommer att ljuder belysa och ett larm över hela lekplatsen. Barnen kommer att avsluta sitt spel och samla in bollen och lite papper. Efter att samla allt, lägga de tillbaka det i roboten så att de kan fortsätta att sina klasser.

Se Steg
Relaterade Ämnen