Desktop Slayer magnetiseringsmaskinen med en närhet ljus. (9 / 13 steg)
Steg 9: Närhet ljuset!
Detta är mer av punkten än faktiska slayer magnetiseringsmaskinen. Hur att använda energi effektivt utan användaråtgärder. Efter att ha spelat ett tag märker du kanske att neon lampor inte fungerar om du lägga ner, även på spolen.
det som händer är en grundläggande princip för elektrisk ström, spänning beskrivs som en spänningsskillnad som det innebär att om det finns ingen avsaknad av elektroner i en punkt ingen ström kommer att flyta. Beskrivs i enklare uttryckt innebär ingen marken ljus nej gå gå. så när du har en neon lampa i handen du agerar som mest negativa möjligt och därmed ställa in en spänningsskillnad genom lampan gör det lyser upp.
det största problemet här är att skapa en extremt negativ punkt, flera personer föreslog med ett ark aluminiumfolie som skulle möjliggöra en större spänningsskillnad som gjorde saker mycket enklare, eftersom allt du behöver är en stor yta för elektron utsläpp. Så med en spole och några ledande tejp jag kunde framkalla en konstant spänningsskillnad när kuben var i magnetfältet.
Om du inte vill spendera tid bota harts eller leka med formarna kan du bara löda spolen till en neon lampa och arbeta därifrån.
den grundläggande principen är att du behöver en yta som är stor för att avge elektroner och en annan att genomföra dem från spolen.